ÇIKAR ÇATIŞMASI POLİTİKASI

Last updated: 2025/08/14

KUCOIN TR KRİPTO VARLIK ALIM SATIM PLATFORMU ANONİM ŞİRKETİ

ÇIKAR ÇATIŞMASI POLİTİKASI

 

 

1.AMAÇ VE KAPSAM

 

İşbu Çıkar Çatışması Politikası (“Politika”), Kripto Varlık Hizmet Sağlayıcıların Kuruluş ve Faaliyet

Esasları Hakkında Tebliğ III-35/B.1 (“Faaliyet Esasları Tebliğ”) m.11 ve m.12 uyarınca hazırlanmıştır.

Politika, Kucoin Tr Kripto Varlık Alım Satım Platformu Anonim Şirketi (“Şirket”), ortakları,

yöneticileri ve bunlarla doğrudan ilişkisi bulunan kişiler ile müşteriler arasında veya bir müşteri ile başka

bir müşteri arasında çıkabilecek çıkar çatışmaları halinde sürecin nasıl yönetilmesi gerektiğini ve çıkar

çatışmasının önlenmesi için alınan tedbirleri içermektedir. Politika ayrıca, çıkar çatışması olan hallerin

tespiti sürecine ve bu hallerin açıklanması yükümlülüğüne ilişkin açıklamalar içermektedir.

 

Politika, Yönetim Kurulu’nun onayı ile yürürlüğe girer.

 

 

2.ÇIKAR ÇATIŞMASININ TANIMI VE ÇIKAR ÇATIŞMASINI DOĞURABİLECEK

DURUMLAR

 

2.1. Tanım: Çıkar çatışması, Şirket’in veya Şirket yöneticilerinin ya da çalışanlarının menfaatleri ile

müşterinin menfaatlerinin çeliştiği hallerde veya iki müşterinin menfaatlerinin çeliştiği hallerde

ortaya çıkar.

 

2.1. Çıkar Çatışması Doğurabilecek Durumlar: Şirket aşağıdaki halleri çıkar çatışması olarak kabul

eder ve gerekli tedbirleri alır:

 

Şirket yöneticileri ve çalışanlar ile müşteriler arasında çıkar çatışması olabilecek

haller: Bu hallerde yönetici ve çalışanları Şirket’e durumu bildirmekle ve açıklamakla

yükümlüdür.

 

Şirket’in müşteri aleyhine mali kazanç elde edebileceği veya mali kayıptan

kurtulabileceği haller: Bu kapsamda özellikle müşteri emirlerinin Şirket tarafından

karşı taraf sıfatıyla yerine getirildiği hallerde, müşterinin zarar etmesinin Şirket’in kar

elde etmesiyle sonuçlanabileceği müşteriye bildirilecektir;

 

Müşterinin bir çıkarı olmadığı halde müşteriye sunulan hizmet ve faaliyetten çıkar

elde edilebilecek durumlar ve çıkar elde edebilecek kişiler: Müşteriye fayda

sağlanmamasına rağmen, Şirket’e veya üçüncü kişilere bir menfaat sağlanan durumlarda

müşteri aleyhine hiçbir sonuç doğmaması sağlanır.

 

Müşteriye sunulan hizmet ve faaliyet nedeniyle müşteri dışındaki bir kişi, kurum

veya uygulamadan standart ücret ve komisyon dışında mali kazanç elde edecekleri

durumlar: Bu kapsamda özellikle piyasa yapıcı, likidite sağlayıcı veya üçüncü taraf

platformların elde edecekleri mali kazançların müşterinin menfaatleri ile çelişmemesi

amacıyla tedbirler alınır.

 

Bir müşteri ya da müşteri grubunun, diğer bir müşteri veya müşteri grubuna tercih

edilmesi sonucunda çıkar elde edilebilecek haller: Bu gibi durumlarda, Şirket’in

platformunun tüm müşterilerine eşit bir şekilde yaklaşılmasına dair uygun görülen

tedbirler; Şirket’in üst yönetimi tarafından alınır ve özellikle, müşteri emirlerinin yerine

getirilmesi gibi konularda, gerek görülürse, Şirket’in üst yönetimi tarafından bu halleri

engelleyecek uygun politikalar ve prosedürler oluşturulabilir.

 

Listelenecek kripto varlıkların Şirket’e veya iştiraklerine ait dağıtık defter ağı

kullanılmasının zorunlu olduğu ve Şirket’in kazanç elde edecekleri durumlar: Şirket

bu hallerde gerekli aydınlatma yükümlülüğünü yerine getirir.

 

 

3.ÇIKAR ÇATIŞMASININ ÖNLENMESİ İÇİN ALINAN TEDBİRLER

 

3.1. Erişebilirlik Kısıtlamaları: Özellikle finansal açıdan önem arz eden bilgilere personellerin dahi

erişimi önemli ölçüde kısıtlanabilir. Bu kapsamda, iç bilgilere erişim konusunda çok aşamalı onay

süreci uygulanabilir.

3.2. Emir Gerçekleştirme Politikası’nın Uygulanması: Müşterilerin emirleri fiyat, maliyet, hız,

gerçekleşme olasılığı, takas, büyüklük, saklama ve benzeri hususlar göz önüne alınarak emir

gerçekleştirme politikası ve işlem esasları çerçevesinde müşteri için mümkün olan en iyi sonucu

verecek şekilde yerine getirilir. Emirlerin gerçekleştirilmesinde müşteriler arasında ayrım

yapılmaz. Bu kapsamda Şirket’in veya iştiraklerinin taraf olduğu işlemlerde, Şirket kendisine

veya iştiraklerine imtiyaz tanımaz.

3.3. Çalışan ve Yöneticilerin Açıklama Yükümlülükleri: Şirket çalışan ve yöneticileri, kendilerinin

ve yakınlarının yaptıkları işlemlerin diğer müşteriler ile çıkar çatışması oluşturacağı hallerde

Şirket’e bildirim yapmak zorundadır. Bu hallerde Şirket, çalışan veya yöneticiden ilgili işlemi

gerçekleştirmemesini talep edebilir.

3.4. Denetim: Çıkar çatışmasının uygulanıp uygulanmadığı çıkar çatışması birimi tarafından

denetlenir. Çıkar çatışmasına aykırı hareket edilen hallerde yetkili birim uygun yaptırımları

uygular.

3.5. Çalışanlar ve Yöneticilerin Çıkar Çatışması İhtimali Doğurabilecek İşlemlerden Kaçınma

Yükümlülüğü: Çalışanlar ve yöneticiler çıkar çatışması ihtimali doğurabilecek işlemlerden

kaçınmalıdır. Bu kapsamda, çalışanların yüksek tutarda hediyeler alması, yatırımcılar veya

müşterilerle yahut diğer platformlar ile çıkar çatışması doğurabilecek nitelikte maddi ilişki tesis

etmesi yasaktır.

3.6. Yetkili Birimlerin Oluşturulması: Şirket çıkar çatışmasının denetiminden ve işbu Politika’nın

uygulanmasından sorumlu birimleri düzenli olarak denetler ve yetkili birimlerin etkili bir şekilde

Politika’yı uygulayıp uygulamadığını kontrol eder.

3.7. Bilgi Akışı: Şirket, parçası olduğu şirketler grubuna çıkar çatışması doğurabilecek bilgi akışını

kısıtlar.

3.8. Yönlendirici Paylaşımlar: Kripto varlık alım satımına ilişkin olarak yapılacak yönlendirici

nitelikteki paylaşımlarda -bu paylaşımlar genel nitelikte tavsiye olsa dahi- bu Politika’ya uyulur

ve müşteri çıkarları gözetilir.

 

 

4.ÇIKAR ÇATIŞMASININ YÖNETİLMESİ VE AÇIKLANMASI

4.1. Çıkar çatışması doğuran olaylar yetkili birim tarafından değerlendirilir ve müşterilerin aleyhine

sonuç doğurmayacak şekilde çözümlenir.

4.2. Yetkili birim, çıkar çatışmasının tespiti için gerekli tedbirleri alır. Bu kapsamda, çalışan ve

yöneticilere çıkar çatışması olan halleri bildirme yükümlülükleri olduğu hatırlatılır.

4.3. Çıkar çatışması olan haller, müşterilere açıklanır. Bu hallerin müşterileri zarara uğratmasını

önleyecek tedbirler alınır.

4.4. Çıkar çalışmasına aykırı hareket edenlere para cezası, işten geçici uzaklaştırma, iş akdinin sona

ermesi gibi yaptırımlar uygulanabilir.

4.5. İç denetçi, bu Politika kapsamında yetkilendirilen birimi denetler.

 

 

5.POLİTİKA’NIN GÜNCELLENMESİ

5.1. Bu Politika’nın etkinliği düzenli olarak kontrol edilir ve gerekli olması halinde Politika’yı etkin

hale getirecek güncellemeler yapılır.