ÇIKAR ÇATIŞMASI POLİTİKASI
KUCOIN TR KRİPTO VARLIK ALIM SATIM PLATFORMU ANONİM ŞİRKETİ
ÇIKAR ÇATIŞMASI POLİTİKASI
1.AMAÇ VE KAPSAM
İşbu Çıkar Çatışması Politikası (“Politika”), Kripto Varlık Hizmet Sağlayıcıların Kuruluş ve Faaliyet
Esasları Hakkında Tebliğ III-35/B.1 (“Faaliyet Esasları Tebliğ”) m.11 ve m.12 uyarınca hazırlanmıştır.
Politika, Kucoin Tr Kripto Varlık Alım Satım Platformu Anonim Şirketi (“Şirket”), ortakları,
yöneticileri ve bunlarla doğrudan ilişkisi bulunan kişiler ile müşteriler arasında veya bir müşteri ile başka
bir müşteri arasında çıkabilecek çıkar çatışmaları halinde sürecin nasıl yönetilmesi gerektiğini ve çıkar
çatışmasının önlenmesi için alınan tedbirleri içermektedir. Politika ayrıca, çıkar çatışması olan hallerin
tespiti sürecine ve bu hallerin açıklanması yükümlülüğüne ilişkin açıklamalar içermektedir.
Politika, Yönetim Kurulu’nun onayı ile yürürlüğe girer.
2.ÇIKAR ÇATIŞMASININ TANIMI VE ÇIKAR ÇATIŞMASINI DOĞURABİLECEK
DURUMLAR
2.1. Tanım: Çıkar çatışması, Şirket’in veya Şirket yöneticilerinin ya da çalışanlarının menfaatleri ile
müşterinin menfaatlerinin çeliştiği hallerde veya iki müşterinin menfaatlerinin çeliştiği hallerde
ortaya çıkar.
2.1. Çıkar Çatışması Doğurabilecek Durumlar: Şirket aşağıdaki halleri çıkar çatışması olarak kabul
eder ve gerekli tedbirleri alır:
• Şirket yöneticileri ve çalışanlar ile müşteriler arasında çıkar çatışması olabilecek
haller: Bu hallerde yönetici ve çalışanları Şirket’e durumu bildirmekle ve açıklamakla
yükümlüdür.
• Şirket’in müşteri aleyhine mali kazanç elde edebileceği veya mali kayıptan
kurtulabileceği haller: Bu kapsamda özellikle müşteri emirlerinin Şirket tarafından
karşı taraf sıfatıyla yerine getirildiği hallerde, müşterinin zarar etmesinin Şirket’in kar
elde etmesiyle sonuçlanabileceği müşteriye bildirilecektir;
• Müşterinin bir çıkarı olmadığı halde müşteriye sunulan hizmet ve faaliyetten çıkar
elde edilebilecek durumlar ve çıkar elde edebilecek kişiler: Müşteriye fayda
sağlanmamasına rağmen, Şirket’e veya üçüncü kişilere bir menfaat sağlanan durumlarda
müşteri aleyhine hiçbir sonuç doğmaması sağlanır.
• Müşteriye sunulan hizmet ve faaliyet nedeniyle müşteri dışındaki bir kişi, kurum
veya uygulamadan standart ücret ve komisyon dışında mali kazanç elde edecekleri
durumlar: Bu kapsamda özellikle piyasa yapıcı, likidite sağlayıcı veya üçüncü taraf
platformların elde edecekleri mali kazançların müşterinin menfaatleri ile çelişmemesi
amacıyla tedbirler alınır.
• Bir müşteri ya da müşteri grubunun, diğer bir müşteri veya müşteri grubuna tercih
edilmesi sonucunda çıkar elde edilebilecek haller: Bu gibi durumlarda, Şirket’in
platformunun tüm müşterilerine eşit bir şekilde yaklaşılmasına dair uygun görülen
tedbirler; Şirket’in üst yönetimi tarafından alınır ve özellikle, müşteri emirlerinin yerine
getirilmesi gibi konularda, gerek görülürse, Şirket’in üst yönetimi tarafından bu halleri
engelleyecek uygun politikalar ve prosedürler oluşturulabilir.
• Listelenecek kripto varlıkların Şirket’e veya iştiraklerine ait dağıtık defter ağı
kullanılmasının zorunlu olduğu ve Şirket’in kazanç elde edecekleri durumlar: Şirket
bu hallerde gerekli aydınlatma yükümlülüğünü yerine getirir.
3.ÇIKAR ÇATIŞMASININ ÖNLENMESİ İÇİN ALINAN TEDBİRLER
3.1. Erişebilirlik Kısıtlamaları: Özellikle finansal açıdan önem arz eden bilgilere personellerin dahi
erişimi önemli ölçüde kısıtlanabilir. Bu kapsamda, iç bilgilere erişim konusunda çok aşamalı onay
süreci uygulanabilir.
3.2. Emir Gerçekleştirme Politikası’nın Uygulanması: Müşterilerin emirleri fiyat, maliyet, hız,
gerçekleşme olasılığı, takas, büyüklük, saklama ve benzeri hususlar göz önüne alınarak emir
gerçekleştirme politikası ve işlem esasları çerçevesinde müşteri için mümkün olan en iyi sonucu
verecek şekilde yerine getirilir. Emirlerin gerçekleştirilmesinde müşteriler arasında ayrım
yapılmaz. Bu kapsamda Şirket’in veya iştiraklerinin taraf olduğu işlemlerde, Şirket kendisine
veya iştiraklerine imtiyaz tanımaz.
3.3. Çalışan ve Yöneticilerin Açıklama Yükümlülükleri: Şirket çalışan ve yöneticileri, kendilerinin
ve yakınlarının yaptıkları işlemlerin diğer müşteriler ile çıkar çatışması oluşturacağı hallerde
Şirket’e bildirim yapmak zorundadır. Bu hallerde Şirket, çalışan veya yöneticiden ilgili işlemi
gerçekleştirmemesini talep edebilir.
3.4. Denetim: Çıkar çatışmasının uygulanıp uygulanmadığı çıkar çatışması birimi tarafından
denetlenir. Çıkar çatışmasına aykırı hareket edilen hallerde yetkili birim uygun yaptırımları
uygular.
3.5. Çalışanlar ve Yöneticilerin Çıkar Çatışması İhtimali Doğurabilecek İşlemlerden Kaçınma
Yükümlülüğü: Çalışanlar ve yöneticiler çıkar çatışması ihtimali doğurabilecek işlemlerden
kaçınmalıdır. Bu kapsamda, çalışanların yüksek tutarda hediyeler alması, yatırımcılar veya
müşterilerle yahut diğer platformlar ile çıkar çatışması doğurabilecek nitelikte maddi ilişki tesis
etmesi yasaktır.
3.6. Yetkili Birimlerin Oluşturulması: Şirket çıkar çatışmasının denetiminden ve işbu Politika’nın
uygulanmasından sorumlu birimleri düzenli olarak denetler ve yetkili birimlerin etkili bir şekilde
Politika’yı uygulayıp uygulamadığını kontrol eder.
3.7. Bilgi Akışı: Şirket, parçası olduğu şirketler grubuna çıkar çatışması doğurabilecek bilgi akışını
kısıtlar.
3.8. Yönlendirici Paylaşımlar: Kripto varlık alım satımına ilişkin olarak yapılacak yönlendirici
nitelikteki paylaşımlarda -bu paylaşımlar genel nitelikte tavsiye olsa dahi- bu Politika’ya uyulur
ve müşteri çıkarları gözetilir.
4.ÇIKAR ÇATIŞMASININ YÖNETİLMESİ VE AÇIKLANMASI
4.1. Çıkar çatışması doğuran olaylar yetkili birim tarafından değerlendirilir ve müşterilerin aleyhine
sonuç doğurmayacak şekilde çözümlenir.
4.2. Yetkili birim, çıkar çatışmasının tespiti için gerekli tedbirleri alır. Bu kapsamda, çalışan ve
yöneticilere çıkar çatışması olan halleri bildirme yükümlülükleri olduğu hatırlatılır.
4.3. Çıkar çatışması olan haller, müşterilere açıklanır. Bu hallerin müşterileri zarara uğratmasını
önleyecek tedbirler alınır.
4.4. Çıkar çalışmasına aykırı hareket edenlere para cezası, işten geçici uzaklaştırma, iş akdinin sona
ermesi gibi yaptırımlar uygulanabilir.
4.5. İç denetçi, bu Politika kapsamında yetkilendirilen birimi denetler.
5.POLİTİKA’NIN GÜNCELLENMESİ
5.1. Bu Politika’nın etkinliği düzenli olarak kontrol edilir ve gerekli olması halinde Politika’yı etkin
hale getirecek güncellemeler yapılır.