Legal Documents

Müşterilere Yapılacak Elektronik Bildirim Esasları

Last updated: 10/15/2025

KUTURK KRİPTO VARLIK ALIM SATIM PLATFORMU ANONİM ŞİRKETİ

 

MÜŞTERİLERE YAPILACAK ELEKTRONİK BİLDİRİMLERE İLİŞKİN ESASLAR HAKKINDAKİ PROSEDÜR

 

1.          AMAÇ VE KAPSAM

 

İşbu müşterilere yapılacak olan elektronik bildirimlere ilişkin esaslar hakkındaki prosedürün (“Prosedür”) kapsamı; 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu (“Kanun”) ile III-35/B.1 Kripto Varlık Hizmet Sağlayıcıların Kuruluş ve Faaliyet Esasları Hakkında Tebliğ (“Faaliyet Esasları Tebliği”) ve III-35/B.2 Kripto Varlık Hizmet Sağlayıcıların Çalışma Usul ve Esasları ile Sermaye Yeterliliği Hakkında Tebliğ (“Çalışma Usulleri Tebliği”) başta olmak üzere ilgili sermaye piyasası mevzuatı uyarınca, Kuturk Kripto Varlık Alım Satım Platformu Anonim Şirketi’nin (“Platform” veya “Şirket”) müşterilerine, Platform’un sunduğu hizmetler hususunda, kripto varlık alım satım, ilk satış ya da dağıtım, takas, transfer gibi işlemler için düzenlenen müşteri emirleri konusunda ve ilgili sermaye piyasası mevzuatında belirtilen sair konularda elektronik ortamdan gönderilmesi zorunlu olan bildirimlere, bu bildirimlerin içeriğine ve bu bildirimlerin gönderilmesine ilişkin usullere ve esaslara dair düzenlenmeler ve bu doğrultuda oluşturulan gerekli kurallardır.

 

İşbu Prosedür’ün amacı; müşterilere elektronik yöntemlerle yapılması gereken veya yapılması planlanan duyuru ve bildirimlere ilişkin sürecin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi ve müşterilere gönderilecek elektronik bildirimlerin tam, doğru ve eksiksiz bir şekilde yapılmasının sağlanmasıdır.

 

Faaliyet Esasları Tebliği ve Çalışma Usulleri Tebliği’nin çeşitli maddeleri ilerleyen tarihlerde yürürlüğe girecektir ve bu Prosedür’deki yükümlülükler ilgili mevzuat hükümleri yürürlüğe girdiği tarihten itibaren uygulanır.

 

2.          ELEKTRONİK BİLDİRİMLERİN YAPILACAĞI İLETİŞİM KANALLARI

 

Müşterilere yapılacak elektronik bildirimler; işbu Prosedür’de belirtilen esas ve sürelere uygun bir şekilde, müşterinin Platform’a kayıt sırasında beyan ettiği elektronik posta adresine ya da Platform’un https://www.kucoin.tr/ üzerinden erişilen internet sitesinde yapılacaktır.

 

 

 

Müşteri tarafından bildirilen e-posta adresinin geçerliliği ve güncelliği, ilgili müşterinin sorumluluğundadır.

 

İnternet sitesinde elektronik erişimin teknik nedenlerle sağlanamaması durumunda; bilgilendirmeler ve bildirimler, müşterinin kayıtlı e-posta adresi veya telefon numarası gibi, geçici olarak alternatif yollarla yapılabilir.

 

3.          ELEKTRONİK BİLDİRİMLERE İLİŞKİN KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ

 

Platform’un müşterilerine yukarıda belirtilen elektronik bildirimlerin yapılabilmesi için toplanması, kullanılması ve saklanması gerekli olan ve Platform’un müşterilerinin sahip olduğu kişisel veriler, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“KVKK”) 4’üncü maddesi ve diğer hükümlerine uygun bir şekilde ve ilgili sermaye piyasası mevzuatında belirtilen hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesi amacıyla işlenecektir. KVKK’nin 5’inci maddesi uyarınca, ilgili kişisel verilerin işlenmesinin nedenleri; ilgili verilerin işlenmesinin “kanunlarda açıkça öngörülmesi”, “veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması” ve ilgili müşteriye ait “bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması”dır.

 

4.          MÜŞTERİ EMİRLERİNE VE MÜŞTERİ HESAP DURUMUNA İLİŞKİN ELEKTRONİK BİLDİRİMLER VE TAKİPLER

 

4.1.     Müşteri Hesap Durumunun Elektronik Ortamdan Takip Edilmesi

 

Platform’un https://www.kucoin.tr/ üzerinden erişilen internet sitesinde; müşterinin hesabında ve bakiyesinde bulunan, Platform ya da Platform’un anlaşma yapacağı

 

Söz konusu bu bilgilere, Platform müşterileri; kayıtlı e-posta adresleri ya da telefon numaraları ve kullandıkları şifrelerini Platform’un yukarıda belirtilen internet adresinin ilgili yerine girerek erişebilirler.

 

4.2.     Emirlerin Elektronik Ortamdan İzlenmesi

 

Platform’un https://www.kucoin.tr/ üzerinden erişilen internet sitesinde; ilgili müşterinin, kripto varlık alım satım, ilk satış ya da dağıtım, takas, transfer gibi işlemlere ilişkin kabul edilen emirleri hususunda mevzuatta öngörülen şekilde verilere ulaşım sağlanacaktır veya ilgili veriler müşteriler ile paylaşılacaktır..

 

Söz konusu bu bilgilere, Platform müşterileri internet adresinin ilgili yerine girerek erişebilirler.

 

5.          MEVZUAT UYARINCA YAPILMASI GEREKEN BİLDİRİMLER

 

5.1.     Elektronik Beyan Alınan Formlara ve Açıklamalara İlişkin Erişimin Sağlanması

 

Faaliyet Esasları Tebliği’nin 21/1’inci maddesi uyarınca, çerçeve sözleşmenin imzalanması sırasında müşteri tarafından elektronik bir biçimde onaylanan Genel Risk Bildirim Formu; Platform’un https://www.kucoin.tr/ üzerinden erişilen internet sitesinde, elektronik bir biçimde Platform’un müşterileri tarafından görüntülenebilecektir.

 

Faaliyet Esasları Tebliği’nin 21/2’nci maddesi uyarınca; (i) Platform nezdinde gerçekleşen işlemlere ilişkin uygulanan her türlü komisyon, ücret ve vergi tutar veya oranlarına, (ii) piyasa yapıcı ve likidite sağlayıcı hakkındaki bilgilere, (iii) müşterilere ait kripto varlıkların ve nakdin nerede saklandığına ve (iv) müşteri işlemlerinin Platform tarafından karşı taraf olarak karşılanıp karşılanmadığı ve karşılanması halinde buna ilişkin bildirimin nasıl yapılacağına dair açıklamaları içeren ve müşteri tarafından elektronik bir biçimde onaylanan belge de Platform’un https://www.kucoin.tr/ üzerinden erişilen internet sitesinde, Platform’un müşterileri tarafından mevzuatta öngörüldüğü şekilde görüntülenebilecektir.

 

 

 

5.2.     Çerçeve Sözleşmenin Görüntülenmesi

 

Faaliyet Esasları Tebliği’nin 22/2’nci maddesi uyarınca, müşteri tarafından elektronik bir biçimde onaylanan ve akdedilen çerçeve sözleşmenin bir suretine; Platform’un https://www.kucoin.tr/ üzerinden erişilen internet sitesinde, Platform’un müşterileri tarafından mevzuatta öngörüldüğü şekilde erişilebilecektir.

 

Faaliyet Esasları Tebliği’nin 22/4’üncü maddesi uyarınca, elektronik ortamda akdedilen çerçeve sözleşmenin değiştirilmek ve revize edilmek istenmesi halinde; değiştirilmiş çerçeve sözleşme, kayıtlı e-posta adresleri ya da telefon numaraları ve kullandıkları şifrelerin girilmesi sonucunda müşteriler tarafından erişilen Platform’un internet sitesinde, Platform müşterilerinin onayına sunulacaktır. İlgili değişikliklerin okunup anlaşıldığına dair onayın ilgili müşteri tarafından elektronik ortamda verilmesi halinde, değiştirilmiş çerçeve sözleşme yürürlüğe girecektir.

 

 

 

 

5.3.     Özel Hallerin Bildirilmesi

 

Aşağıda belirtilen hallerin birinin gerçekleşmesi durumunda, Çalışma Usulleri Tebliği’nin 19/1’inci maddesi uyarınca; müşterilerin kayıtlı telefon numaraları veya e-posta adresleri üzerinden Platform tarafından gerekli bildirimler yapılacaktır. Buna göre;

 

(a)        Platformlar tarafından müşteri işlemlerinin yapılmasını engelleyecek düzeydeki teknik sorunların gerçekleşmesi durumunda, bu teknik sorunlara ilişkin bilgiler;

(b)       Dağıtık defter ağının kendi yapısından kaynaklanan ve Platform tarafından bilinen veya bilinmesi beklenen değişikliklerden birinin gerçekleşmesi durumunda, bu değişiklikler ve bu değişikliklerin piyasaya potansiyel etkisine dair açıklamalar;

(c)        Platform’dan kaynaklanan kripto varlık kaybı meydana gelmesi halinde, bu kayıpların giderilmesine ilişkin uygulama adımları

hususunda Platform müşterilerine elektronik yöntemlerle bildirimler yapılacaktır ve ilgili konularda zamanında hareket edilerek şeffaf bir iletişimin sağlanması hedeflenecektir.

 

5.4.     Nakit Bakiyelerin Kullanımı Hususunda Belirlenen Alt Limit Hakkında Bildirim Yapılması

 

Çalışma Usulleri Tebliği’nin 51/8’inci maddesi uyarınca; çerçeve sözleşmede açıkça belirtilerek konulan, Platform adına banka nezdinde kayıtlı olan müşteri hesaplarındaki nakit varlıkların kullanımında belirtilen alt limite ilişkin yapılacak değişiklikler, Platform müşterilerine çeşitli elektronik yöntemlerden biriyle (kayıtlı telefon numarasıyla arama, SMS, kayıtlı elektronik posta adresine ileti, vb.) bildirilecektir.

 

5.5.     Kripto Varlık Piyasalarına İlişkin Genel Tavsiye ve Finansal Bilgilerin Müşterilere Bildirilmesi

 

Çalışma Usulleri Tebliği’nin 50/3’üncü maddesi uyarınca; ilgili sermaye piyasası mevzuatına uygun bir şekilde, Platform tarafından hazırlanan ve çeşitli kripto varlık piyasalarına ilişkin olan genel tavsiye ve finansal bilgilere erişim, Platform’un internet sitesi ya da uygulamasının üzerinden veya müşterilerin kayıtlı elektronik posta adreslerine ileti gönderilmesi suretiyle, Platform müşterilerine sağlanacaktır.

 

5.6.     Müşterilere Ait Kripto Varlıklar Hususunda Yaptırılan Sigortaya İlişkin Bildirim Yapılması

 

Faaliyet Esasları Tebliği’nin 16/1’inci ve 16/3’üncü maddeleri uyarınca, Platform ve saklama kuruluşu nezdinde saklanan müşterilere ait kripto varlıklar hususunda bir sigorta yaptırılması halinde, sigortaya ilişkin; sigorta poliçesinin konusu, süresi, bedeli ve var olan özel şartları gibi bilgileri içeren açıklamalar, Platform’un internet sitesinde hiçbir tereddüte yol açmayacak şekilde, tam ve doğru olarak Platform müşterilerine sağlanır.

 

5.7.     Platform’un İnternet Sitesinde Duyurulacak Bilgiler, Belgeler, Politika ve Prosedürler

 

Faaliyet Esasları Tebliği’nin 24/1’inci maddesi uyarınca; Şirket’in asgari olarak, ticaret sicil bilgileri, güncel ortaklık ve yönetim yapısı, kurumsal telefon numarası, kurumsal adres bilgisi, kurumsal elektronik posta adresi ve faaliyet raporları şeklindeki hususlarını içeren tanıtıcı bilgilerine ve yetkili oldukları hizmetlere ilişkin açıklamalara, tüm şeffaflık ve açıklıkla Platform’un https://www.kucoin.tr/ üzerinden erişilen internet sitesinin ilgili bölümünde yer verilir.

 

Buna ek olarak, Faaliyet Esasları Tebliği’nin 24/2’nci maddesi başta olmak üzere, ilgili sermaye piyasası mevzuatı uyarınca; müşterilere bildirilmesi gereken politika, prosedür ve açıklamalara, müşterilerin kolayca erişebileceği şekilde Platform’un https://www.kucoin.tr/ üzerinden erişilen internet sitesinin ilgili bölümünde yer verilir. Söz konusu belgeler, mevzuatta öngörülen şekilde ve zamanlarda asgari olarak şunlardan oluşmaktadır ya da şu hususları içermektedir:

 

(a)        Platform’da güncel olarak listelenen kripto varlıklar ve son altı ayda yayımlanmış olan kripto varlık listeleri,

(b)       Genel risk bildirim formu,

(c)        Platform’un listelediği kripto varlıklarda Platform’a çift taraflı fiyat kotasyonu veren veya likidite sağlayıcı olarak anlaştığı kurum veya kuruluşlara, bu kuruluşlarla doğrudan veya dolaylı olarak pay sahipliği ilişkisinin bulunup bulunmadığına ilişkin açıklamalar,

(d)       Alınan kişisel verilerin saklama ve kullanım koşullarına ilişkin prosedür,

(e)        Nakit ve kripto varlık transfer politikaları,

(f)         Emir gerçekleştirme politikaları,

(g)        İşbu Prosedür,

(h)       Olası risklere karşı hazırlanan beklenmedik durum planlarına uygun olarak müşterilerin acil ve beklenmedik durumlarda kullanabilecekleri iletişim bilgileri ile müşterilerin risklerini azaltacak asgari tedbirler,

(i)         İnternet sitesinin işbu bölümde verilen bilgilerin genel nitelikte olduğuna ve müşterilerin alım satım kararlarını destekleyebilecek yeterli bilginin işbu bölümde olmayabileceğine ilişkin bir açıklama,

(j)         Piyasa fiyatlarında ani ve beklenmedik dalgalanmalara yol açabilecek; ekonomik, siyasi, teknolojik veya sistemik olaylar ile piyasada likidite eksikliğinin meydana gelmesi, ticaretin durdurulması, Platform’un işleyişini etkileyen teknik arızalar, siber saldırılar veya doğal afetler gibi olağan dışı durumların oluşması halinde, bunlara ilişkin açıklamalar ile bu kapsamda alınan önlem ve tedbirler,

(k)       Merkezi Kayıt Kuruluşu Anonim Şirketi (“MKK”) E-yatırımcı uygulamasından müşterilerin MKK sistemine bildirilmiş varlıklarına ait kayıtları karşılaştırabilecekleri bilgisi,

(l)         Listeleme prosedürü,

(m)      Çıkar çatışması politikası,

(n)       Yurt dışı kuruluşuyla Platform’un işlem ortamına emir girebilmesi hususunda anlaşma sağlanması halinde, söz konusu bu hizmetin hangi kripto varlıkları kapsadığına ilişkin bilgi,

(o)        Kurtarma planlarının nasıl uygulanacağı hususunda bilgi ve bunlara ilişkin iş akış prosedürleri.

 

Platform’un internet sitesinin ilgili kısmında yayımlanacak olan (yukarıda belirtilenler de dahil olmak üzere) politika, iş akış prosedürleri, açıklamalar ve belgeler; güncel, tam, eksiksiz ve doğru bir şekilde Platform müşterilerinin erişimine sağlanacaktır. İlgili politika, prosedür ve belgelerde yapılan değişiklikler; müşterilere çeşitli elektronik yöntemlerle (internet sitesinde yayımlanacak duyuru, müşterilerin kayıtlı elektronik posta adreslerine gönderilecek ileti, veya diğer yöntemlerle) bildirilecektir.

 

5.8.     Platform Tarafından Listelenen Kripto Varlığın Listeden Çıkarılmasına İlişkin Bildirimlerin Yapılması

 

Platform’da listelenen kripto varlıklara ilişkin hazırlanan listeden herhangi bir kripto varlığın çıkarılmasının planlanması halinde, Çalışma Usulleri Tebliği’nin 23/1’inci maddesi uyarınca ilgili listeden çıkarma işlemi; en az yedi gün önceden Platform müşterilerine, kayıtlı iletişim adreslerine elektronik yöntemlerle (elektronik posta adresine ileti şeklinde) bildirilecektir.

 

Ancak, Çalışma Usulleri Tebliği’nin 23/2’nci maddesi uyarınca, küresel çapta hareket eden herhangi bir kripto varlık alım satım platformu tarafından ilgili kripto varlığın listelenmesinin durdurulmuş olması halinde, ilgili listeden çıkarma işlemine ilişkin elektronik bildirim; 1 gün önceden yapılacaktır.

 

Ayrıca, Çalışma Usulleri Tebliği’nin 23/2’nci ve 23/3’üncü maddeleri uyarınca, ilgili hükümler yürürlüğe girdikten sonra, aşağıda bentler halinde belirtilen hallerden birinin gerçekleşmesi halinde; ilgili listeden çıkarma işlemi, 7 gün önceden Platform müşterilerine herhangi bir bilgilendirme yapılmaksızın derhal gerçekleştirilir ve a ile b bentlerindeki hallerden birinin gerçekleşmesi halinde, listeden çıkarılan kripto varlığa yönelik alım, satım ve transfer işlemlerinin tamamı hemen durdurulur:

 

(a)        İlgili kripto varlığın; bir kripto varlığın listelenebilmesi için ilgili sermaye piyasası mevzuatı uyarınca belirlenen esaslara uygun olmadığının Platform tarafından sonradan tespit edilmesi veya Platform’a bu hususta kamu otoriteleri veya adli yargı makamlarından talep gelmesi,

(b)       İlgili kripto varlığın veya ilişkili dağıtık defter ağının sistemlerinin güvenilirliği hususunda, Platform nezdinde makul bir şüphenin oluşması,

(c)        İlgili listeden çıkarma işleminin global kripto varlık piyasalarında gerçekleşen olağanüstü durumlar nedeniyle yapılacak olması.

 

5.9.     İşlem Sonuç Formu ve Hesap Ekstresine İlişkin Bildirimlerin Yapılması

 

Faaliyet Esasları Tebliği’nin 39/3’üncü maddesi uyarınca; Platform müşterisinin işlem ortamında kripto varlık alımı, satımı ya da transferi şeklinde herhangi bir işlem gerçekleştirmesi halinde, ilgili işleme dair işlem sonuç formu mevzuatta gösterilen şekilde erişime açılır. Asgari olarak, müteselsil numaralı olarak düzenlenen işlem sonuç formu; şu hususları, açık ve anlaşılır bir biçimde içermektedir: (i) işlemin konusu olan ve alınan ve satılan kripto varlıkların; cinsi, miktarı ve fiyatına dair bilgiler, (ii) işlem bazında müşteriye tahakkuk ettirilen komisyon ve vergi gibi gider karşılıklarına dair bilgiler.

 

Aylık periyotlarla düzenlenen ve ilgili aylık döneme dair müşterinin gerçekleştirdiği tüm işlemlere ve müşterinin varlıklarına dair gerçekleşen akışlar hususunda bilgiler içeren hesap ekstresi; Faaliyet Esasları Tebliği’nin 39/4’üncü maddesi uyarınca, aylık dönemler şeklinde düzenlenir ve ilgili aylık dönemin bitiminden itibaren 5 iş günü içerisinde Platform’un https://www.kucoin.tr/  üzerinden erişilen internet sitesi ya da mobil uygulaması üzerinden ilgili müşterinin erişimine açılır.

 

İlgili hesap ekstresi, asgari olarak, aşağıdaki hususları açık ve anlaşılır bir biçimde içermektedir:

 

(a)        Alınan, satılan veya transfer edilen tüm kripto varlıkların adları, alım, satım ya da transfer tarihleri, zamanları, fiyatları ve miktarları,

(b)       Müşterinin Platform ve saklamacı kuruluşu nezdinde tutulan kripto varlıklarına ve bankada tutulan nakitlerine ilişkin tüm hareketler,

(c)        Müşteri hesabına tahakkuk ettirilen her türlü komisyon, ücret ve vergiler.

 

 

6.          PLATFORM’UN İNİSİYATİFİYLE YAPILAN BİLDİRİMLER

 

6.1.     Reklam ve Pazarlamalara İlişkin Bildirimlerin Yapılması

 

Platform; hizmetlerini tanıtmak, pazarlamak, işletmesini tanıtmak ya da kutlama ve temenni gibi içeriklerle tanınırlığını artırmak amacıyla müşterilerine ve potansiyel müşterilerine göndereceği elektronik ileti öncesinde; mevzuat uyarınca gerekli olması halinde, “Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik”in 5’inci maddesi uyarınca, söz konusu hususlarda elektronik ileti gönderilmesine ilişkin olarak ayrıca veya ticari elektronik ileti yönetim sistemi (“İYS”) aracılığıyla ilgililerden gerekli onayı alacaktır.

 

 

7.          ELEKTRONİK BİLDİRİMLERE İLİŞKİN KAYITLARIN SAKLANMASINA DAİR YÜKÜMLÜLÜK

 

Faaliyet Esasları Tebliği’nin 40/4’üncü ve 40/6’ncı maddeleri uyarınca; ilgili sermaye piyasası mevzuatı uyarınca zorunlu olarak yapılan ya da mevzuat kapsamında öngörülmesi olması halinde Platform’un kendi inisiyatifiyle gerçekleştirdiği, müşterilere kayıtlı elektronik posta adresi dahil sair yollarla yapılan elektronik bildirimlere ilişkin kayıtlar ve elektronik ortamda müşterilerin erişimine açılan bilgi ve belgeler ve bu verilerin yedekleri, mevzuatta 10 yıllık süre öngörülen hallarde bu süre boyunca Şirket’in kendi sistemi nezdinde güvenli, bütünlüğü sağlanmış ve geri alınabilir şekilde saklanacaktır.