Framework Agreement
KUTURK KRİPTO VARLIK ALIM SATIM PLATFORMU ANONİM ŞİRKETİ
ÇERÇEVE SÖZLEŞMESİ
SÖZLEŞME ÖNCESİ BİLDİRİM VE BEYAN
İşbu Kuturk Kripto Varlık Alım Satım Platformu Anonim Şirketi (“Platform”) Çerçeve Sözleşmesi’ni (“Sözleşme”) akdetmeden önde Sözleşme’nin tüm hükümlerini dikkatlice incelemeniz, gerek duymanız halinde uzmanlara danışmanız önerilmektedir; Sözleşme’nin istediğiniz hükümlerini müzakere etmek için Platform’a ulaşabilirsiniz.
Müşteri Beyanı
Müşteri, Sözleşme’yi ve Genel Risk Bildirim Formu’nu incelediğini, Sözleşme içeriğinde Platform yararına hükümler ile genel işlem koşulu niteliğinde hükümler yer aldığı, bu hükümlerin aleyhine sonuçlar doğurabileceği ve Sözleşme hükümlerini müzakere edebileceği konusunda bilgilendirildiğini ve bu bilgiler ışığında tüm Sözleşme hükümlerini değerlendirdiğini beyan etmektedir. Müşteri, bu beyan ile Sözleşme’yi kabul etmekte ve akdetmektedir. Müşteri, Sözleşme’yi akdederek Sözleşme’nin tüm hüküm ve koşullarıyla bağlı olacağını, Sözleşme hükümleri ile sermaye piyasası mevzuatı başta olmak üzere tüm ilgili mevzuat hükümlerini incelediğini ve anladığını, mevzuatta ileride yapılacak her türlü değişikliğin Sözleşme’ye uygulanacağını bildiğini ve bunlara uyacağını taahhüt etmektedir.
1.TARAFLAR VE KONU
Sözleşme, Platform ile Müşteri (ayrı ayrı “Taraf”, birlikte “Taraflar”) arasındaki ilişkiyi genel olarak düzenleyen, başlangıçta bir kez akdedilen ve münferit işlemlerin esasını oluşturan bir çerçeve anlaşmadır. İşbu Sözleşme, 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu (“Kanun”) ile III-35/B.1 Kripto Varlık Hizmet Sağlayıcıların Kuruluş ve Faaliyet Esasları Hakkında Tebliğ (“Faaliyet Esasları Tebliği”) ve III-35/B.2 Kripto Varlık Hizmet Sağlayıcıların Çalışma Usul ve Esasları ile Sermaye Yeterliliği Hakkında Tebliğ (“Çalışma Usulleri Tebliği”) başta olmak üzere ilgili sermaye piyasası mevzuatı uyarınca Platform’da gerçekleştirilecek kripto varlık alım satım, ilk satış ya da dağıtım, takas, transfer, bunların gerektirdiği saklama ve belirlenebilecek diğer işlemlerin gerçekleştirilmesine ilişkin genel esasları ve Taraflar’ın hak ve yükümlülüklerini belirler.
2.TANIMLAR
3.MÜŞTERİ HESABI VE MÜŞTERİ’NİN TANINMASI
3.1 Müşteri Hesabı Açılışı
3.1.1 Müşteri, Platform nezdinde hesap açılışını Platform internet sitesi veya uygulamaları aracılığıyla yapacaktır. Hesap açılışı sürecinde elektronik posta adresi, cep telefonu numarası, isim, soyisim, uyruk, doğum tarihi, T.C. kimlik numarası gibi çeşitli Müşteri Bilgileri alınacaktır. Mevzuat uyarınca, Platform’da hesap açılabilmesi için işbu Sözleşme, Genel Risk Bildirim Formu gibi belgelerin okunması, anlaşılması ve onaylanması gerekmektedir.
3.1.2 Müşteri hesabı altında gerçekleşen tüm işlemlerden ve Müşteri hesabına Erişim Bilgileri’nin gizliliğini korumaktan Müşteri sorumlu olacaktır. Müşteri, Erişim Bilgileri’ni üçüncü kişilere vermemekle ve kullandırmamakla yükümlüdür. Müşteri, bu durumun ilgili Mevzuat hükümlerini ihlal edebileceğini ve MASAK ile mahkemeler nezdinde cezai ve idari yaptırımlara da tabii tutulabileceğini anlamaktadır. Erişim Bilgileri kullanılarak üçüncü kişilerce gerçekleştirilen her türlü işlemden Müşteri sorumlu olacaktır ve bu işlemler sebebiyle Platform’un herhangi bir zarara uğraması halinde Müşteri bu zararı karşılayacaktır. Müşteri, Erişim Bilgileri’nin yetkisiz üçüncü kişilerce ele geçirilmesi veya Müşteri hesabının veya Erişim Bilgileri’nin olası kötüye kullanımı halinde veya herhangi bir güvenlik ihlali gerçekleşmesi durumunda Platform’un Müşteri destek ekibine ve Platform’a derhal bilgi vermekle yükümlüdür. Bu durumun derhal Platform’a bildirilmemesi halinde Platform’un hiçbir sorumluluğu bulunmayacaktır.
3.2 Müşteri Bilgileri’nin Doğrulanması
3.2.1 Mevzuat uyarınca Müşteri Bilgileri’nin doğrulanması gerekmektedir. Bu kapsamda, Platform tarafından Mevzuat ve Platform’un kendi uyum politikaları kapsamında talep edilen belgelerin yüklenmesi veya teslim edilmesi yahut bilgilerin sağlanması üyelik tamamlanmadan önce veya üyelik süresince ya da gerekli hallerde sonrasında istenebilir. Gerekli doğrulama işlemlerini gerçekleştirmeyen Müşteri’nin üyeliği tamamlanmaz veya üyeliği askıya alınabilir yahut sona erdirilebilir.
3.3 Müşteri Numarası ve MKK Sicil Numarası Alınması
3.3.1 İşbu Sözleşme’yi akdeden her Müşteri’ye ayrı bir Müşteri numarası tahsis edilir. Bir Müşteri’ye verilmiş olan Müşteri numarası, Sözleşme’nin sona erme tarihi üzerinden on yıl geçmedikçe başka bir Müşteri’ye verilmeyecektir.
3.3.2 MKK entegrasyonlarının tamamlanmasının ardından, mevzuatta gösterilen şekilde, işbu Sözleşme’yi akdeden her Müşteri için Platform nezdinde herhangi bir işlem yapmadan önce veya entegrasyon sonrasında gösterilen geçiş hükümlerine uygun olarak Platform tarafından MKK’dan sicil numarası alınacak ve sicil numarasının Müşteri numarası ile eşleşmesi sağlanacaktır. Daha önce alınmış sicil numarası varsa, bu sicil numarasının Müşteri numarası ile eşleşmesi sağlanacaktır. Müşteri adına MKK’dan sicil alma ve sicil eşleştirme işlemleri, MKK tarafından belirlenecek elektronik işlem yöntemlerine uygun olarak yerine getirilecektir.
3.4 Müşteri’nin Tanınması
3.4.1 Müşteri’nin tanınmasına yönelik genel esasalar Müşteri Hesaplarının Açılışı ve Müşterinin Tanınmasına İlişkin Süreçler Hakkında Politika’da belirtilmektedir
3.4.2 Platform Uzaktan Kimlik Tespiti Tebliği’nin ilgili hükümleri uyarınca uzaktan kimlik tespiti yoluyla Müşteri edinmektedir. Uzaktan Kimlik Tespiti Tebliği uyarınca uzaktan kimlik tespiti çevrimiçi görüntülü görüşme ile yapılmaktadır. Mevzuat’ta gösterilen şekilde eğitimli personel, Müşteri ile kimlik tespitine yönelik görüşmeyi gerçekleştirmektedir. Görüşme gerçek zamanlı ve kesintisiz şekilde gerçekleştirilmektedir.
3.4.3 Zayıf ışık koşulları, düşük görüntü kalitesi ya da iletimi ve benzeri durumlar nedeniyle Mevzuat’ta belirtildiği şekilde görsel doğrulama yapmanın veya kişi ile sözlü iletişim kurmanın mümkün olmadığı hallerde uzaktan kimlik tespitinin görüntülü görüşme aşaması sonlandırılabilecektir. Süreçte herhangi başka bir tutarsızlık veya belirsizlik bulunması durumunda da görüşme sona erdirilebilecektir. Yine, uzaktan kimlik tespitinin görüntülü görüşme aşamasında kişi tarafından sunulan belgelerin geçerliliği hususunda ya da dolandırıcılık veya sahtecilik teşebbüsünden şüphe edilmesi durumunda, uzaktan kimlik tespiti süreci sonlandırılabilecektir.
3.4.4 Uzaktan kimlik tespiti sürecinin tamamı, sürecin tüm adımlarını içerecek ve denetlenebilir olmasını sağlayacak şekilde kayıt altına alınacak ve mevzuatta daha kısa bir süre belirlenmediği sürece 10 (on) yıl süreyle saklanacaktır.
3.5 Gerçek Kişi Müşteri
3.5.1 Gerçek kişilerin kimlik tespitinde; yürürlükteki Mevzuat uyarınca gerekli kılınan bilgileralınacaktır.
3.5.2 Kimlik tespiti kapsamında alınan bazı Müşteri Bilgileri İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü kimlik paylaşım sistemi veri tabanı vasıtasıyla doğrulanacaktır. Platform, ek incelemeler ve değerlendirmeler gerçekleştirebilir ve inceleme ile doğrulama için Müşteri Bilgileri’ni paylaşarak üçüncü taraf hizmet sağlayıcılarından yararlanabilir.
3.5.3 Kimlik belgesi yakın alan iletişimi ile doğrulanacaktır, yakın alan iletişimi ile doğrulama yapılamaması halinde kimlik belgesinin sahip olduğu görsel güvenlik unsurlarından seçilen en az dört adedinin şekil ve içerik bakımından doğrulanması gerekecektir.
3.5.4 Sunulan kimlik belgesinde bulunan veri ve bilgilerin geçerliliği ve gerçekliğine ilişkin doğrulama, görüntülü görüşme ile uzaktan kimlik tespiti sürecinin bir parçası olarak gerçekleştirilecektir.
3.6 Tüzel Kişi Müşteri
3.6.1 Tüzel kişilerin kimlik tespitinde; yürürlükteki Mevzuat uyarınca gerekli kılınan bilgiler alınacaktır.
3.6.2 Tüzel kişiyi temsile yetkili kişiler ve gerçek kişi faydalanıcılar bakımından gerçek kişilerden talep edilen bilgiler alınacaktır, Platform ek bilgi ve belgeler de talep edebilecektir. Tüzel kişi Müşteri, bu kişilere ilişkin, talep edilen belgeleri doğru ve tam şekilde sunacağını kabul ve beyan etmektedir.
3.6.3 Tüzel kişiye ilişkin bazı bilgilerin teyidi Ticaret Sicil Müdürlükleri ve Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından düzenlenen belgeler üzerinden yapılacaktır. Platform, ek incelemeler ve değerlendirmeler gerçekleştirebilir ve inceleme ile doğrulama için Müşteri Bilgileri’ni ve tüzel kişilere ait bilgi ve belgeleri paylaşarak üçüncü taraf hizmet sağlayıcılarından yararlanabilir. Tüzel kişiyi temsile yetkili kişilerin kimlik bilgilerinin doğruluğunun teyidi ise gerçek kişilere ilişkin usule tabi olacaktır, ancak ek doğrulamalar gerçekleştirilebilir.
3.6.4 Tüzel kişi Müşteri adına yalnızca temsile yetkili olduğu belgeler ile Platform’a bildirilen kişiler işlem yapabilecektir. Temsile yetkili kişilerin değişmesi halinde bu değişiklik Platform’a yazılı olarak bildirilecektir. Bu bildirim yapılmadıkça ve ilgili hukuki belgeler sunulmadıkça, daha önce yetkili olduğu bildirilen kişiler işlem yaparsa, değişikliklerin bildirilmemesi halinde ortaya çıkacak zararlardan Platform sorumlu olmayacaktır. Platform’un bu hususta bir araştırma yapma yükümlülüğü bulunmamaktadır ve bu konuda yapılacak ilanlar Platform’u yazılı olarak Müşteri tarafından bildirilmedikçe bağlamayacaktır.
4.MÜŞTERİ BİLGİLERİ’NİN İŞLENMESİ VE AKTARILMASI
4.1 Müşteri Bilgileri’nin İşlenmesi ve Saklanması
4.1.1 Platform Müşteri Bilgileri’ni KVKK’ya ve ilgili mevzuata uygun olarak işleyecek ve saklayacaktır. Platform’un veri sorumlusu sıfatıyla aydınlatma yükümlülüğünü yerine getirmek adına hazırladığı ve Müşteriler’e sunduğu Kişisel Verilerin İşlenmesi Hakkında Aydınlatma Metni, Platform internet sitesi ve uygulamalarında yer almaktadır. Müşterilerin hangi kişisel verilerinin, ne şekilde toplandığı, işlendiği ve üçüncü kişilere aktarıldığı, işleme amaçları ve hukuki sebepleri ile Müşteri’lerin hakları kişisel verilerin işlenmesine ilişkin aydınlatma metinleri kapsamında yer almaktadır.
4.1.2 Müşteri Bilgileri’nin tüm dolaşımını kayıt altında tutmak ve yetkisiz erişimleri önlemek amacıyla Platform bilgi sistemlerinde gerekli teknolojik önlemler alınmakta ve Müşteri Bilgileri yalnızca yetkili Platform çalışanları, hizmet sağlayıcıları ve tedarikçileri yaqhut Mevzuat kapsamında paylaşım yapılan kişiler tarafından erişilebilen güvenli ortamlarda saklanmaktadır. Mevzuat uyarınca iz kaydıyla (hash) saklanması öngörülen Müşteri Bilgileri elektronik ortamda zaman damgalı olarak saklanmaktadır. Platform kişisel verilerin saklanması konusunda, KVKK uyarınca gerekli idari ve teknik tedbirleri ve Bilgi Güvenliği Politikası çerçevesinde gerekli önlemleri almaktadır.
4.1.3 Müşteri, Mevzuat’ın ilgili hükümleri uyarınca müşterinin tanınmasına ilişkin yükümlülüklerini yerine getirmek ve Müşteri’nin işlemlerinin güvenliğini sağlamak üzere, Platform’un kendisinden bilgi ve belge talebinde bulunabileceğini ve kendisinden talep edilen bilgi ve belgeleri gerçek, doğru ve güncel olarak sunmakla yükümlü olduğunu kabul etmektedir. Müşteri, gerçekleştireceği işlemlerde riskten korunmasının sağlanması için meslek, gelir, risk tercihi gibi bilgileri de gerekli durumlarda Platform ile paylaşacağını, tüm Müşteri Bilgileri’nin güncelliğinin korunması amacıyla meydana gelen her türlü değişiklikten Platform’u derhal haberdar edeceğini kabul ve beyan etmektedir. Müşteri’nin Müşteri Bilgileri’ni zamanında, tam, doğru ve güncel olarak vermemesi halinde tüm risk ve ortaya çıkabilecek zararlara ilişkin tüm sorumluluk Müşteri’ye ait olacaktır.
4.2 Müşteri Bilgileri’nin Üçüncü Kişilere Aktarılması
4.2.1 Platform, Müşteri Bilgileri’ni KVKK’ya ve Mevzuat’a aykırı olarak üçüncü kişilerle paylaşmayacaktır.
4.2.2 Müşteri, Müşteri Bilgileri’nin doğrulanması, MKK sicil numarası alınması ve Müşteri’nin tanınması süreçlerinde Müşteri Bilgileri’nin ilgili kurum ve kuruluşlar ile üçüncü kişiler ile paylaşılabileceğini anlamaktadır.
4.2.3 Müşterinin tanınmasına ilişkin yükümlülükler ve seyahat kuralı, risk ve uyum süreçleri başta olmak üzere Mevzuat ve Platform politika ile prosedürleri kapsamında Müşteri Bilgileri yurt içi ve yurt dışındaki resmi kurum ve otoritelere, başka kripto varlık hizmet sağlayıcılara, likidite sağlayıcı ve piyasa yapıcılara aktarılabilecektir.
4.2.4 Dışarıdan hizmet alımı durumunda, Müşteri Bilgileri, ilgili hizmeti sağlayan kuruluşlara aktarılabilecektir. Müşteri Bilgileri’nin aktarılabileceği üçüncü kişilere ilişkin bilgiler aydınlatma metinlerinde yer alacaktır.
5.MÜŞTERİ EMİRLERİNİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ
5.1 Genel
5.1.1 Müşteri emirlerinin kabulü, işleme konulması ve yerine getirilmesine yönelik genel esasalar Emir Gerçekleştirme Politikası’nda belirtilmektedir. İşlem türleri ile ücret ve komisyonlar ekte ve internet sitesinde paylaşılmaktadır.
5.2 Emirlerin Alındığı Ortam ve İşlem Ortamı
5.2.1 Platform’un, tüm Müşteri emirlerini kendisine ait internet siteleri veya mobil uygulamalar üzerinden alması esastır. Bunların haricinde veya farklı sosyal medya mecraları vasıtasıyla Müşteri emirleri alınamaz. Alım veya satım emri vermesine rağmen herhangi bir işlem gerçekleştirilmediğini iddia eden Müşteri emri verdiğini ispat etmekle yükümlüdür.
5.2.2 Platform nezdinde kripto varlıklara ilişkin Müşteri emirleri işlem ortamında eşleştirilir. Müşteri emirlerinin karşı tarafı her zaman Platform’da hesabı bulunan başka bir Müşteri olmayabilir.
5.3 İşlem Tarafının Likidite Sağlayıcı veya Piyasa Yapıcı Olması
5.3.1 Platform, emirlerin gerçekleştirilme oranını arttırmak veya likidite sağlaması içim likidite sağlayıcı veya piyasa yapıcılar ile anlaşabilir. Likidite sağlayıcı ve piyasa yapıcılara ilişkin bilgiler internet sitesinde açıklanmaktadır. Likidite sağlayıcı ve piyasa yapıcılara tanınan hak ve imkanlar bunların Müşteriler’e kıyasla daha avantajlı şartlar altında faaliyet sürdürmelerine olanak tanıyabilir. Müşteri bu bağlamdaki riskleri kabul ederek faaliyetlerini sürdürür.
5.4 İşlem Tarafının Yurt Dişında Yerleşik Kuruluşlar veya Bunların Müşterileri Olması
5.4.1 Platform tarafından Müşteri emirlerinin işlem ortamında gerçekleştirilmesi halinde, yurt dışında yerleşik kuruluşlar veya bu kuruluşların müşterileri tarafından işlem ortamına emir girilmesi mümkündür.
5.5 İşlem Tarafının Platform Olması
5.5.1 Müşteri emirleri Platform tarafından doğrudan karşı taraf olarak gerçekleştirilebilir. Müşteri emirlerinin Platform’un kendisi tarafından gerçekleştirilebilmesi için işlem ortamına emir girilmesi Çalışma Usulleri Tebliği’nin 18’inci maddesi kapsamında belirlenen esaslar çerçevesinde ve müşteri ile Platform arasında çıkar çatışmasına sebep olmayacak şekilde mümkündür.
5.5.2 Platform tarafından Müşteri emirleri, işlem ortamı haricinde, doğrudan kendi cüzdanından karşılanmak suretiyle gerçekleştirilebilir. Likidite sağlama ve piyasa yapıcılık faaliyetleri kapsamında gerçekleştirilen işlemler hariç olmak üzere, Platform’un karşı taraf olduğu işlemlerde, Platform’un cüzdanlarında var olan kripto varlıklar kadar satış yapılması esastır. Çalışma Usulleri Tebliği’nin 33/2’nci maddesinde belirtilen saat (23:59) itibarıyla bu madde kapsamındaki işlemler neticesinde oluşan bakiyeler netleştirilecektir.
5.5.3 Müşteri emirlerinin karşı taraf olarak gerçekleştirilmesi durumunda, Müşteri’nin zarar etmesinin Platform’un kar elde etmesiyle sonuçlanabilmesi mümkündür.
5.6 Emirlere ilişkin Kayıtlar
5.6.1 İptal edilen, gerçekleştirilmeyen ve değiştirilenler de dâhil olmak üzere alınan tüm emirlere ilişkin kayıtların aşağıdaki bilgileri içermesi gerekir:
- Müşteri numarası veya hesap numarası,
- İşleme konu kripto varlık,
- Emir tipi,
- Emrin alım ya da satım emri olduğu,
- Emrin fiyat bilgisi,
- Emrin miktarı,
- Emrin alındığı ve iletildiği tarih ve zaman,
- Emrin geçerlilik süresi,
- Emrin sıra numarası,
- İşlem yapılacak para birimi veya parite.
5.6.2 Platform, gerçekleşmeyen, iptal edilen ve değiştirilen emirler dâhil olmak üzere, internet üzerinden veya her türlü elektronik ortamda alınan emirlerde tarih, zaman, miktar, fiyat ve müşteri bazında olmak üzere emri ileten müşterilere ilişkin IP (Internet Protokol) numaraları kayıtlarını, emri veren kaynağı gösterecek şekilde elektronik log kayıtlarını Kurul’ca talep edilmeleri halinde yazılı hale dönüştürülebilecek ve derhal iletilebilecek şekilde tutar. Saklanması gereken belge ve kayıtlardan ihtilaflı olanlar süre sınırı olmaksızın ihtilaf sonuçlanıncaya kadar muhafaza edilir.
5.7 Emir Gerçekleştirme Esasları
5.7.1 Platform, Müşteriler’in fiyat, maliyet, hız, gerçekleşme olasılığı, takas, büyüklük, saklama ve benzeri hususlardaki tercihlerini göz önüne alarak Müşteri için mümkün olan en iyi sonucu verecek şekilde emirleri yerine getirmekle yükümlüdür. Ancak, Müşteri verdiği emirlerden ve emirlerin sonucundan tamamen kendisi sorumludur ve Platform gerçekleştirilen işlemlerin sonucuna ilişkin kar elde edilmesi veya zararın bertaraf edilmesi gibi hiçbir garanti vermemekte ve taahhütte bulunmamaktadır.
5.7.2 Platform tarafından işlemlerin güvenilir, şeffaf, etkin, istikrarlı, adil, dürüst ve rekabetçi bir şekilde gerçekleşmesinin sağlanması ve piyasa bozucu nitelikteki eylem ve işlemlerin tespit edilmesi, önlenmesi ve tekrarlanmamasını sağlayacak şekilde emir ve işlem esasları belirlenecektir. Ancak, Müşteri, kripto varlıklara ilişkin işlemlerde volatilite riski olduğunu anlamakta ve fiyatların ani şekilde ve önemli oranlarda değişebileceğini kabul etmektedir. Müşteri, sermaye piyasası araçları (örneğin pay piyasasında işlem gören halka açık şirket payları) nezdinde yapılan işlemlerden farklı ve daha riskli işlemler yaptığını anlamakta ve bu piyasalarda ortaya çıkan fiyat gözetim ve kontrol önlemlerinin Platform nezdinde alınmayabileceğini anlamakta ve kabul etmektedir.
5.7.3 Platform sistemine kaydedilen emirlerin eşleştirilmesinde öncelik kuralı olarak sırasıyla fiyat ve zaman önceliği kuralları uygulanır. Fiyat önceliği kuralı, daha düşük fiyatlı satım emirlerinin, daha yüksek fiyatlı satım emirlerinden; daha yüksek fiyatlı alım emirlerinin ise daha düşük fiyatlı alım emirlerinden önce karşılanmasını; zaman önceliği kuralı da fiyat eşitliği halinde sisteme zaman açısından daha önce kaydedilen emirlerin öncelikli karşılanmasını ifade eder. Özellikli emir tiplerine ilişkin açıklamalar Platform internet sitesi ile uygulamaları ve ilgili politika ve prosedürlerde yer almaktadır.
5.7.4 Platform, Müşteriler’e bildirmek şartıyla verilebilecek emirlere hukuki yükümlülükleri veya Platform politikaları gereği, kendi inisiyatifinde olmak üzere, limitler koyma ve/veya belirli limitlerin üstündeki işlemler için ek bilgi ve belgeler talep etmek hakkını haizdir. Müşteri, Platform’un, belirlenen limitlerin üzerindeki emirleri kabul etmeyebileceğini kabul etmektedir. Platform, Fiyat Gözetim Politikası kapsamında çeşitli emirleri gerçekleştirmeyebilir veya iptal edebilir.
5.7.5 Platform, Müşteri’nin işbu Sözleşme’yi veya Mevzuat’ı ihlal etmesi veya bu hususta makul şüphe bulunması başta olmak üzere herhangi bir sebeple emirleri kabul etmeyebilecektir. Emirlerin bu sebeple gerçekleştirilememesi veya geç gerçekleştirilmesi nedeniyle Müşteri Platform’dan herhangi bir talepte bulunamayacaktır.
5.7.6 Platform, Mevzuat’tan kaynaklanan yükümlülükleri kapsamında emirlerin gerçekleştirilmesi için Müşteri’den ek belge ve bilgiler talep edebilir. Emirlerin bu sebeple gerçekleştirilememesi veya geç gerçekleştirilmesi nedeniyle Müşteri Platform’dan herhangi bir talepte bulunamayacaktır.
5.7.7 Müşteri emrinin herhangi bir sebeple yerine getirilememesi halinde, emrin yerine getirilememesine ilişkin neden ortadan kalktıktan sonra yeniden emir verilmesi Müşteri’nin sorumluluğundadır.
5.7.8 Müşteri emirlerin verildiğini ve Platform’a ulaştığını ispatla yükümlüdür.
5.7.9 Gerçekleştirilen emirlere ilişkin belgeler Madde 15.4’te belirtilen şekilde Müşteri’ye elektronik ortamda sunulacaktır.
5.8 Emir Türleri
5.8.1 Platform nezdinde piyasa emri, limit emir ve Platform’un izin verdiği diğer emir türleri ile işlem yapılabilmektedir.
5.8.2 Emirlerin iletilmesine, gerçekleştirilmesine, takasına ve netleştirilmesine ilişkin hususlara, işlem öncesi ve sonrası yükümlülüklere, emir tipleri, emir geçerlilik süreleri, emir kabul ve iptal esasları, hatalı emirlere ilişkin düzenlemeler Emir Gerçekleştirme Politikası’nda yer almaktadır. Müşteri’nin bu bağlamdaki hüküm ve koşulları bilmeden gerçekleştirdiği faaliyetler sebebiyle zarara veya kayba uğraması söz konusu olabilir. Müşteri, Platform faaliyetlerine ilişkin gerekli şekilde aydınlatılmış olduğunu ve herhangi bir sorusu olması halinde işlemi gerçekleştirmeden bu soruları Platform’a yönelteceğini kabul eder.
6.NAKİT YATIRMA VE ÇEKME İŞLEMLERİ
6.1 Nakit Para Yatırma ve Çekme İşlemlerine ilişkin Esaslar
6.1.1 Müşteri’den gelen ve Müşteri’ye yapılan nakit para yatırma ve çekme işlemlerine yönelik genel esaslar Müşteriden Gelen ve Müşteriye Yapılan Para Transferi İşlemleri Hakkında Politika’da belirtilmektedir. Platform tarafından Müşteri nakitleri elden teslim alınmayacak, elden teslim edilmeyecektir. Müşteri’ye ait nakit bakiyesi, Platform’un kendi hesaplarından ayrı olarak, kurum kaydi sistemi üzerinde müşteri bazında takip edilecektir. Müşteri’nin nakitlerinin saklandığı kurumlara ilişkin rizikolardan ve bu rizikoların gerçekleşmesi sonucu ortaya çıkabilecek zarar ve kayıplardan dolayı Platform’a karşı herhangi bir talepte bulunamaz.
6.2 Müşteri’nin Nakit Yatırma İşlemleri
6.2.1 Müşteriler Platform’a ait internet sitesi ve mobil uygulamada yer alan Platform’a ait banka hesaplarına Türk Lirası yatırmak suretiyle, kendi hesaplarına nakit yatırma işlemini gerçekleştirebilirler. Platform tarafından bankalar aracılığıyla yapılacak elektronik transferler dışında para kabul edilmeyecektir. Müşteriler yalnızca kendi hesaplarından ve kendi hesaplarına işlem yapmalıdır.
6.2.2 Müşteri, Platform’un bankalar nezdinde Müşteriler’in para yatırması için ayrı olarak açtığı hesaba para yatırması halinde, ilgili nakit para Müşteri’nin hesabına tanımlanmaktadır. Müşteri tarafından nakit para yatırma işleminin gerçekleşmesini takiben ivedilikle tanımlama işlemi gerçekleşmektedir.
6.2.3 Müşteriler’e ait nakit ve kripto varlıklar, Platform’un malvarlığından ayrı tutulmakta ve izlenmektedir.
6.2.4 Platform’un mevcut banka hesap bilgileri Platform’a ait internet sitesi ve mobil uygulamada yer almaktadır.
6.3 İşlemlerin Başkası Adına Yapılması Yasağı
6.3.1 Müşteriler, başkası adına hesap açarak işlem yapamaz. Her bir Müşteri kendi adına hesap açmalı ve hesaba yatırdığı nakdi kendi adına yatırmalıdır ve çekmelidir. Başkası adına hesap açtığı tespit edilen Müşteriler bakımından hesabın kapatılması dahil olmak üzere çeşitli tedbirler uygulanabilecektir. Farklı hesaplardan yapılan işlemler kabul edilmeyecektir ve iade süreçleri önemli bir zaman alabilmektedir; Müşteri, bu kapsamda zarara uğrayabilir ve işlem masrafları Müşteri’den talep edilebilir.
6.4 Kimlik Tespiti Yükümlülüğüne Aykırılık Halinde Yatırılan Müşteri Nakitlerinin İadesi
6.4.1 Kimlik tespiti sürecini tamamlamamasına rağmen, Platform’a nakit yatıran Müşteriler kimlik tespiti işlemini tamamlayana kadar hiçbir işlem tesis edemez. Bu kişiler uygun sürede kimlik tespiti sürecini tamamlamazsa, yatırdıkları nakit iade edilir. Platform nezdinde iade anına kadar tutulan söz konusu nakde ilişkin semerelerin de Müşteri’ye iade edilmesine yönelik Platform’dan herhangi bir talepte bulunulamaz.
6.5 Şüpheli İşlemler
6.5.1 Şüpheli işlem yapıldığının tespit edilmesi veya bu riskin oluşması yahut herhangi bir finansal kuruluş ya da diğer kurumdan şüpheli işleme ilişkin bir talepte bulunulması veya benzer diğer hallerde Müşteri profili ve geçmiş işlem düzeninin incelenmesine dayalı olarak ek bilgiler veya destekleyici belgelerin talep edilmesi mümkündür. Bu kapsamda, Platform MASAK düzenlemeleri ve risk politikaları kapsamında ek tedbirler alabilir, paranın kaynağına ilişkin sorular sorabilir, işlemi gerçekleştirmeyebilir, işlemi bekletebilir veya erteleyebilir.
6.6 Müşteri’nin Nakit Çekme İşlemleri
6.6.1 Müşteri, belirlenen alt limitler saklı kalmak kaydıyla, her zaman nakit parasını çekme talebinde bulunabilir. Bu talep, bankanın işleme onay verme süresine göre değişmekle birlikte, Platform tarafından en kısa sürede işleme alınır. Müşteri varlıklarının toplam değerini, aktarılan tutarları, varlık satın alma veya satma sonucu oluşan hesap hareketlerini internet sitesinden veya mobil uygulamadan takip edebilir.
6.7 Müşteri Nakitlerinin Tutulduğu Bankalar
6.7.1 Müşteri nakitleri aşağıdaki banka hesaplarında tutulmaktadır. Platform, aşağıda yer alan bankalar dışındaki bankalar ile de anlaşabilir, bu halde aşağıdaki liste güncellenecektir:
Ziraat Bankası: TR380001000628978180925005
6.8 Banka Komisyon Ücretleri
6.8.1 Müşteri’nin nakit yatırma ve çekme işlemlerinde bankalar farklı komisyon oranları uygulayabilmektedir. Bu komisyonların ödenmesinden müşteri sorumlu olacaktır. Nakit para yatırma ve çekme işlemleri, banka sebebiyle gecikebilir, bu gecikmeden Platform sorumlu olmayacaktır.
6.9 Bloke Konulan Hesaplar
6.9.1 Adli veya idari bir makamdan veya Platform risk yaklaşımına tabi olarak farklı bir finansal kuruluştan gelen talep üzerine veya mevzuatın gerektirdiği hallerde Müşteri hesabına bloke konulabilir. Bu durumlarda Müşteri bakiyesi üzerinde işlem tesis edemez. Hesaba konulan blokenin ilgili mevzuata uygun şekilde kalkması halinde Müşteri nakit yatırma ve çekme işlemlerini gerçekleştirebilir.
7.KRİPTO VARLIK İŞLEMLERİ
7.1 Kripto Varlık İşlemlerine ilişkin Esaslar
7.1.1 Kripto varlıklar, dağıtık defter teknolojisi veya benzer bir teknoloji kullanılarak elektronik olarak oluşturulup saklanabilen, dijital ağlar üzerinden dağıtımı yapılan ve değer veya hak ifade edebilen gayri maddi varlıkları ifade etmektedir. Cüzdan, kripto varlıkların transfer edilebilmesini ve bu varlıkların ya da bu varlıklara ilişkin özel ve açık anahtarların depolanmasını sağlayan yazılım, donanım, sistem ya da uygulamaları ifade etmektedir. Transfer, cüzdanlarda bulunan kripto varlıkların dağıtık defter teknolojisi üzerinden başka cüzdanlara aktarımı anlamına gelmektedir. Platform nezdinde gerçekleşen kripto varlık alım satım, takas ve transfer işlemlerine yönelik genel esaslar Kripto Varlık Alım Satım, Takas ve Transfer Faaliyeti Prosedürü’nde belirtilmektedir. Müşteri’nin alım, satım ve transfer işlemleri platformun kendi hesaplarından ayrı olarak, kurum kaydi sistemi üzerinde müşteri bazında takip edilecektir. Blok zinciri teknolojisinden, bilgi güvenliği risklerinden veya siber saldırı halleri sebebiyle yahut bakım çalışmaları sebebiyle kripto varlık alım satım, takas ve transfer işlemleri geç gerçekleşebilir veya geçici süreyle gerçekleşmeyebilir.
7.2 Kripto Varlık Alım Satım İşlemleri
7.2.1 Kripto varlık alım satım işlemi, Müşteri’nin itibari para karşılığı kripto varlık almasını veya satmasını ifade eder. Müşteriler, Platform’a kaydolup, müşteri kimlik tespiti sürecini tamamladıktan sonra kripto varlık alım satımı yapabilirler. Alım satım işlemleri Platform’da yer alan emir defteri üzerinden gerçekleştirilir. Eğer o an uygulamada ise, Platform, emir defteri dışında doğrudan alım satıma izin verdiği bir yöntemle de alım ve satım gerçekleştirebilir.
7.2.2 Müşteri emirleri fiyat, maliyet, hız, gerçekleşme olasılığı, takas, büyüklük, saklama ve benzeri hususlardaki tercihler göz önünde bulundurularak Emir Gerçekleştirme Politikası çerçevesinde Müşteri için mümkün olan en iyi sonucu verecek şekilde gerçekleştirilir. Tüm işlemler, Müşteri’nin bakiyesinin yeterli olması durumunda gerçekleştirilir. Emrin gerçekleşip gerçekleşmediği Müşteri tarafından takip edilebilir.
7.2.3 Müşteriler, likiditenin az olduğu kripto varlıkların alım satımında güçlük çekebilir. Kripto varlıkların fiyatları piyasada serbestçe oluşur. Fiyatların volatil olması sebebiyle, verilen emrin gerçekleşmeyebileceği durumlar oluşabilir.
7.2.4 Gerçekleşen kripto varlık alım satım işlemleri geri döndürülemez. Bu kapsamda alınan işlem komisyonu da iade edilmez. Bu sebeple işlem emri verilmeden önce doğru tutarın girildiğinden ve doğru transferin yapıldığından müşterinin emin olması gerekir.
7.2.5 Müşteriler 7/24 kripto varlık alım satımı yapabilirler. Bu kapsamda birtakım bakım çalışmaları sebebiyle kripto varlık alım satımı geçici olarak kısıtlanabilir. Bu tür bakım çalışmaları Müşteriler’e mümkün olduğu ölçüde bildirilecektir.
7.3 Kripto Varlık Takas İşlemleri
7.3.1 Müşteriler, listelenen kripto varlık çiftleri (pair) arasında takas (swap) işlemi gerçekleştirebilir.
7.3.2 Takas fiyatları, piyasa koşullarına göre serbestçe oluşur. Takas işlemleri anında gerçekleştir ve iade edilemez.
7.3.3 Müşteriler, Platform nezdinde izin verilen kripto çiftlerinin takasını gerçekleştirebilir. Platform’un her kripto varlığın takasa elverişli olacağı konusunda herhangi bir taahhüdü bulunmamaktadır.
7.4 Kripto Varlık Transfer İşlemleri
7.4.1 Müşteriler, Platform nezdindeki hesaplar arasında veya harici bir cüzdana transfer gerçekleştirebilir.
7.4.2 Transfer işlemlerinde, platform komisyonlarına ek olarak blok zinciri ağ ücretleri (gas fee) uygulanabilir.
7.4.3 Transfer işlemleri, Müşteri tarafından doğru cüzdan adresine gönderilmelidir. Yanlış adres girilmesi halinde Platform sorumlu olmayacaktır.
7.4.4 Belirli büyüklükteki transferler ek doğrulama sürecine tabi olabilir. Bu kapsamda özellikle 1.000.000 (bir milyon) Türk Lirası’nın üzerindeki kripto varlık transfer talepleri Mevzuat uyarınca ek onaylamalara tabi olacaktır.
7.4.5 Transfer emirlerinde MASAK tarafından yapılan düzenlemelere uyulacak, bu bağlamda çok faktörlü kimlik doğrulama mekanizmaları kullanılabilecektir.
7.4.6 Kripto varlık transferlerinde seyahat kuralı kapsamında talep edilen bilgilerin müşteri tarafından sağlanması zorunludur. Bilgilerin eksik veya yanlış olması halinde, Platform transfer emrini yerine getirmeyebilir. Bu kapsamda, Mevzuat uyarınca gönderenin ve alıcının bazı bilgilerinin alınması ve/veya teyit edilmesi zorunludur.
7.5 Hatalı İşlemler
7.5.1 Kripto varlık işlemleri, blokzincir sistemlerinin yapısı gereği geri alınamadığından ve değiştirilemediğinden işlem yapmadan önce gönderilen cüzdan adreslerinin doğruluğunu ve kripto para işlem ekranını kontrol etmekten Müşteri sorumludur.
8.MÜŞTERİ KRİPTO VARLIKLARININ SAKLANMASI
8.1 Saklamaya İlişkin Esaslar
8.1.1 Kripto varlıkların Platform nezdinde ve Saklama Kuruluşları nezdinde saklanmasına yönelik genel esasalar Saklama Prosedürü’nde belirtilmektedir. Platform nezdinde saklanan kripto varlıklar için Çalışma Usulleri Tebliği’nde saklama için belirlenen esaslara uyulacaktır.
8.2 Kripto Varlıkların Platform Nezdinde Saklanması
8.2.1 Müşteri’ye ait kripto varlık bakiyeleri, Platform’un kendi hesaplarından ayrı olarak, kurum kaydi sistemi üzerinde müşteri bazında takip edilecektir. Müşteri, Platform tarafından Müşteri’ye ait kripto varlıklar, Çalışma Usulleri Tebliği’nde belirlenen sınırlamalara uygun olmak kaydıyla, toplu bir şekilde bir veya birden fazla cüzdanda saklanabileceğini kabul etmektedir.
8.2.2 Platform, Müşteri varlıklarının kontrolü için kullanılan tüm anahtar ve parçalarını güvenli donanım modüllerinde TÜBİTAK Altyapı Kriterlerinde belirlenen esaslar kapsamında tutacaktır.
8.2.3 Platform, özel anahtarlar ve özel anahtarların üretiminde kullanılan mekanizmalar ile yedeklenmeleri sürecinde kullanılan anahtarlar gibi varlık ve mekanizmaların yönetilmesine ve erişilmesine ilişkin olarak TÜBİTAK Altyapı Kriterlerinde belirlenen esaslara uyacaktır.
8.2.4 Platform tarafından müşteri varlıklarının saklandığı cüzdan teknolojilerine ilişkin olarak Çalışma Usulleri Tebliği’nde ve TÜBİTAK Altyapı Kriterlerinde belirlenen esaslara uyacaktır.
8.2.5 Platform nezdinde saklanan kripto varlıkların, söz konusu varlıkların ihraç edilmiş olduğu teknolojik altyapının elvermesi dolayısıyla -Platform’un ve Müşteri’nin herhangi bir rızası, onayı ve sürece dahiliyeti olmadan- söz konusu teknolojik altyapıyı geliştiren ekiplerce dondurulması, kara listeye alınması, Platform cüzdanlarından çekilmesi gibi durumlar söz konusu olabilir. Müşteri bu kapsamdaki risklerin gerçekleşmesi halinde Platform nezdinde saklanan varlıklarını kaybedebileceğini, Platform’un bir kusuru olmadan zarara uğrayabileceğini anlamaktadır.
8.3 Kripto Varlıkların Saklama Kuruluşu’na Aktarılması
8.3.1 Platform, Mevzuat’taki saklama yükümlülükleri yürürlüğe girdikten sonra en az bir Saklama Kuruluşu ile anlaşacaktır. Platform’un anlaşmış olduğu Saklama Kuruluşları Platform’a ait internet sitesi ve uygulamada yayımlanacaktır. Müşteri, Müşteriler’e ait kripto varlıkların, saklama kuruluşunun kendi hesaplarından ayrı olarak platform adına, toplu olarak saklanacağını kabul etmektedir. Platform, Saklama Kuruluşları tarafından yansıtılan saklama hizmetine ilişkin masraf ve bedelleri Müşteri’ye yansıtabilecektir, Müşteri bu masraf ve bedelleri ödeyeceğini taahhüt etmektedir. Müşteriler’in Saklama Kuruluşu ile harici bir sözleşme imzalama zaruretleri bulunmamaktadır.
8.3.2 Saklama Kuruluşu ile anlaşılmasını müteakip, Platform nezdinde saklanan kripto varlıklar, mutabakat işlemleri ile Müşteri talepleri haricinde Saklama Kuruluşu nezdindeki cüzdanlara transfer edilecektir.
8.3.3 Müşteriler’in kendi cüzdanlarında bulundurmayı tercih etmedikleri kripto varlıkların asgari %95’inin Saklama Kuruluşu’nda saklanması esastır. Platform nezdinde Müşteriler adına saklanan her bir kripto varlığın cari değeri 100.000 (yüz bin) Amerikan Doları’na ulaşıncaya kadar, söz konusu varlıklar saklama limitlerinin hesaplanmasında dikkate alınmayacaktır. Platform ve Saklama Kuruluşu arasında netleştirme raporu kapsamında yapılacak Müşteri varlıklarına ilişkin aktarımlar, kural olarak, saat 23:59 itibarıyla gerçekleştirilecektir. Müşteri talebi çerçevesinde gün içerisinde aktarım yapılabilecektir.
8.3.4 Saklama Kuruluşları saklamaya ilişkin olarak Çalışma Usulleri Tebliği’nde ve TÜBİTAK Altyapı Kriterlerinde belirlenen esaslara uymakla yükümlüdür. Kripto varlıkların Saklama Kuruluşları nezdinde saklanmasına ilişkin olarak Platform’un bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
8.4 Saklama Kuruluşları Tarafından Desteklenmeyen Kripto Varlıklar
8.4.1 Saklama Kuruluşları tarafından Platform’da listelenmiş bir kripto varlığa ilişkin saklama hizmeti sunulamaması halinde, Platform kural olarak azami altı ay süreyle söz konusu kripto varlığı saklayabilecektir. Bu sürenin sonunda ilgili kripto varlıklar Müşteri’nin bildirdiği cüzdan adreslerine transfer edilecektir. Müşteri’nin cüzdan adresi bildirmemesi veya Müşteri’ye ulaşılamaması durumunda, Platform’un inisiyatifinde olmak üzere, ilgili kripto varlık satılarak elde edilen nakit Müşteri hesabına aktarılacak veya bu konuda Müşteri’ye bilgi verilmesi suretiyle ilgili kripto varlıklar Platform’da saklanmaya devam edilebilecektir.
8.5 Platform’un Kripto Varlıkların Saklanması Amacıyla Anlaştığı Saklama Kuruluşları
8.5.1 Platform, Saklama Kuruluşu ile Faaliyet Esasları Tebliği Geçici Madde 1 uyarınca 31 Aralık 2025 tarihine kadar anlaşma yapacak ve gerekli entegrasyonu sağlayacaktır.
9.MÜŞTERİ NAKİTLERİ VE KRİPTO VARLIKLARI ÜZERİNDE TASARRUFLAR
9.1 Genel
9.1.1 Müşteri, işbu Sözleşme ile, Müşteri nakitleri ve kripto varlıklar üzerinde Platform’un kendi lehine tasarrufta bulunması için Platform’a yetki vermektedir. Bu yetki her zaman geri alınabilir. Platform’un nemalandırma faaliyetlerini sürdürürken Platform’un kontrolü dışında meydana gelebilecek durumlar dolayısıyla çeşitli kayıp ve zararlar doğabilir. Bu noktada Müşteri nezdinde doğan zarar veya kayıplar ile Platform eylemleri arasında uygun nedensellik bağının koptuğu kabul edilir.
9.2 Nakitlerin Nemalandırılması
9.2.1 Müşteri hesaplarındaki nakit bakiyelerinin kullanımı için Platform tarafından alt limit belirlenebilecektir. Belirlenen bu alt limite ilişkin değişiklikler Müşteri’ye elektronik posta, veya diğer kanallar aracılığı ile bildirilecektir. Belirlenen alt limitin altında kalan nakitler Platform tarafından tutulacak ve Madde 9.2.2 kapsamında nemalandırılabilecektir. Bu limitlere ilişkin detaylar Nemalandırma Politikası’nda belirtilmektedir.
9.2.2 Müşteri, işbu Sözleşme ile Platform’a, Müşteri’nin banka nezdindeki nakitlerini, Platform politikaları doğrultusunda, muhasebe sistemlerinde hesap bazında izlemek kaydıyla, toplu olarak veya Müşteri bazında tutulması ve Platform’un uygun gördüğü yöntemlerle nemalandırılması ve bu tür bir nemalandırmadan Platform’un mevzuatın el verdiği en geniş ölçüde yararlanması adına mevzuat kapsamında izin verilen en geniş yetkiyi vermektedir. Platform söz konusu nakitleri kendi lehine veya Müşteri lehine nemalandırmak için en geniş yetkiye sahip olmakla beraber bu yetkiyi kullanmak yükümlülüğü altında değildir, Müşteri bu hususta Platform’dan bir talepte bulunamaz. Müşteri, Madde 9.2.1’de belirlenen nakit bakiye kullanım limitlerinin altındaki tutarlar için Platform’un nemalandırma yetkisini elde edilen getiri Platform’da kalacak şekilde kullanacağını kabul etmektedir. Madde 9.2.1’de belirlenen nakit bakiye kullanım limitleri ve üstündeki tutarlar için söz konusu yetki Platform tarafından, Müşteri’nin talebi doğrultusunda Müşteri lehine kullanılabilir. Bu tür bir lehe nemalandırma talep etmeyen Müşteri her zaman nemalandırma yetkisini geri alabilir veya nemalandırma yetkisini geri almaksızın elde edilecek getirilerden faydalanmak istemediğine dair Platform’u bilgilendirebilir. Platform tarafından mevzuatın izin verdiği çerçeve sınırında sürdürülen nemalandırma faaliyetleri neticesinde elde edilen getirilerin Müşteriler’e dağıtılmasından evvel elde edilen getiri tutarı üzerinden belirli bir miktar nemalandırma komisyonu olarak Platform tarafından gelir kaydedilebilir. Platform’un nemalandırmaya ilişkin belirleyebileceği finansal politikalar Müşteri’ye ayrıca iletilebilir. Müşteri, Madde 9.2.1’de belirlenen nakit bakiye kullanım limitlerinin altındaki tutarların ve Müşteri’nin aksini talep etmemesi halinde Madde 9.2.1’de belirlenen nakit bakiye kullanım limitleri ve üstündeki tutarların nemalandırılması neticesinde elde edilecek getirilerin münhasıran Platform’a ait olacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
9.3 Kripto Varlıklara ilişkin Tasarruflar
9.3.1 Müşteri, işbu Sözleşme ile Platform’a, Müşteri’nin Platform ve Saklama Kuruluşları nezdindeki kripto varlıkları üzerinde, Platform politikaları doğrultusunda, toplu olarak veya Müşteri bazında tutulması ve Platform’un uygun gördüğü yöntemlerle nemalandırılması ve bu tür bir nemalandırmadan Platform’un mevzuatın el verdiği en geniş ölçüde yararlanması adına mevzuat kapsamında izin verilen en geniş yetkiyi vermektedir. Platform söz konusu kripto varlıkları kendi lehine veya Müşteri lehine nemalandırmak için en geniş yetkiye sahip olmakla beraber bu yetkiyi kullanmak yükümlülüğü altında değildir, Müşteri bu hususta Platform’dan bir talepte bulunamaz. Bu tür bir lehe nemalandırma talep etmeyen Müşteri her zaman nemalandırma yetkisini geri alabilir veya nemalandırma yetkisini geri almaksızın elde edilecek getirilerden faydalanmak istemediğine dair Platform’u bilgilendirebilir. Platform tarafından mevzuatın izin verdiği çerçeve sınırında sürdürülen nemalandırma faaliyetleri neticesinde elde edilen getirilerin Müşteriler’e dağıtılmasından evvel elde edilen getiri tutarı üzerinden belirli bir miktar nemalandırma komisyonu olarak Platform tarafından gelir kaydedilebilir. Platform’un nemalandırmaya ilişkin belirleyebileceği finansal politikalar Müşteri’ye ayrıca iletilebilir. Müşteri, işbu Sözleşme kapsamında verdiği yetki ile kripto varlıkların nemalandırılması neticesinde elde edilecek getirilerin münhasıran Platform’a ait olacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
9.3.2 Platform tarafından, dağıtık defter ağının yapısı gereği ağa ait kripto varlıklar kilitlenerek vade sonunda mislen iade edilmesi işlemleri yapılabilir. Bu tür bir nemalandırma faaliyeti neticesinde elde edilebilecek getirinin Müşteri’ye iadesinden evvel elde edilen getiri üzerinden belirli bir miktar nemalandırma komisyonu olarak Platform tarafından gelir kaydedilebilir.
10.KRİPTO VARLLIKLARA YÖNELİK FİNANSAL ANALİZ VE GENEL TAVSİYE
10.1 Kripto Varlıklara Yönelik Finansal Analiz
10.1.1 Platform tarafından kripto varlıklar ile piyasa eğilimleri hakkında yönlendirici nitelikte olmayan yazılı veya sözlü bilgiler sunulabilecektir. Finansal bilginin sunulması yatırım danışmanlığı faaliyeti ya da genel tavsiyede bulunulması kapsamında sayılmayacaktır. Sunulan bilgiler tarafsız ve dürüst olacaktır. Bu kapsamda yönlendirici nitelikte olmayan her türlü veri, bilgi seti, doküman ve benzeri belge veya bilgi Platform’a ait internet sitesi ve uygulamalar veya Müşteriler’in kayıtlı elektronik posta adresleri üzerinden paylaşılabilecektir. Bu bağlamda Platform’un yaptığı paylaşımlara Müşteri tarafından itibar edilmesi suretiyle gerçekleştirlecek faaliyetler dolayısıyla Platform’un herhangi bir kusuru olmasa dahi Müşteri zarara uğrayabilecektir.
10.2 Kripto Varlıklara Yönelik Genel Tavsiye
10.2.1 Platform, kripto varlıklar hakkında, belli bir kişiye veya mali durumları, risk ve getiri tercihleri benzer nitelikteki bir gruba yönelik olmamak kaydıyla, Müşteriler’e veya dağıtım kanallarına yönelik olarak hazırlanan ve kripto varlıkların mevcut veya gelecekteki fiyat veya değerlerine ilişkin yorum da dâhil, açıkça veya zımnen bir yatırım stratejisini öneren veya tavsiye eden yönlendirici nitelikteki her türlü araştırma veya diğer bilgileri sunabilecektir. Bu kapsamda yönlendirici nitelikte olan her türlü veri, bilgi seti, doküman ve benzeri belge veya bilgi Platform’a ait internet sitesi ve uygulamalar üzerinden, Çıkar Çatışması Politikası’na ve çıkar çatışmalarının açıklanmasına ilişkin esaslara uygun şekilde paylaşılabilecektir. Bu bağlamda Platform’un yaptığı paylaşımlara Müşteri tarafından itibar edilmesi suretiyle gerçekleştirilecek faaliyetler dolayısıyla Platform’un herhangi bir kusuru olmasa dahi Müşteri zarara uğrayabilecektir.
11.ÜCRET, KOMİSYON VE DİĞER MASRAFLAR
11.1 Kripto Varlık İşlemlerine ilişkin Ücret ve Komisyonlar
11.1.1 Alım satım, takas ve transfer işlemleri belirlenen komisyon oranlarına tabidir. Transfer işlemlerinde ağ yoğunluğuna göre farklı komisyon ücretleri uygulanabilir.
11.1.2 Müşteri, tüm ücret ve komisyonlara Platform internet sitesi ve uygulamasından ulaşabilecektir. Ayıca, işlem gerçekleşmeden önce komisyon oranlarını ilgili ekranda görüntüleyebilecektir. Platform ücret ve komisyonlarda her zaman değişiklik yapabilir.
11.2 Vergiler
11.2.1 Müşteri, bu Sözleşme kapsamında Platform üzerinden gerçekleştireceği işlemler sebebiyle ödemesi gereken tüm vergi, resim, harç ve benzeri yükümlülüklerden sorumludur. Müşteri, Mevzuat kapsamında böyle bir yükümlülüğü olması halinde Platform’un bu vergilere ilişkin kesinti yapabileceğini kabul etmektedir. Müşteri’nin vergi yükümlülüklerini yerine getirmemesi sebebiyle Platform’un herhangi bir zarara uğraması halinde Müşteri bu zararları karşılayacaktır.
12.ÇIKAR ÇATIŞMASI
12.1 Genel
12.1.1 Platform, ortakları, yöneticileri ve bunlarla doğrudan ilişkisi bulunan kişiler ile, Müşteriler arasında veya bir Müşteri ile başka bir Müşteri arasında çıkabilecek çıkar çatışmaları halinde sürecin nasıl yönetilmesi gerektiği ve çıkar çatışmasının önlenmesi için alınan tedbirler Çıkar Çatışması Politikası’nda belirtilmektedir.
12.2 Platform’un Müşteri Emirlerini Karşı Taraf Olarak Gerçekleştirmesi
Müşteri, Platform’un Müşteri emirlerini karşı taraf olarak gerçekleştirmesi durumunda, Müşteri’nin zarar etmesinin Platform’un kar elde etmesiyle sonuçlanabileceğini bilmekte ve kabul etmektedir.
13.KRİPTO VARLIKLARA, BLOKZİNCİR VE İNTERNET TEKNOLOJİLERİNE İLİŞKİN RİSKLER
13.1 Genel Risk Bildirimi
13.1.1 Müşteri, işbu Sözleşme’yi kabul ederek ve Platform hizmetlerinden yararlanarak Sözleşme’nin eki olarak kabul edilecek Genel Risk Bildirim Formu’nu okuduğunu ve anladığını beyan etmektedir. Müşteri, Genel Risk Bildirim Formu’nu kabul etmekte ve onaylamaktadır.
13.1.2 Müşteri, Platform üzerinden gerçekleştireceği işlemlerin, Genel Risk Bildirim Formu’nda ve bu Sözleşme’de belirtilen riskler dışında da likidite riski, piyasa riski, karşı taraf riski, saklama kuruluşu riski gibi çeşitli mali ve hukukj risklere tabi olduğunu bilmekte ve bu risklerin bilincinde olarak bu Sözleşme’yi akdettiğini kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
13.1.3 Kripto varlıklar, ulusal para birimleri, emtia, menkul kıymetler veya diğer finansal enstrümanlara ilişkin geleneksel olarak bilinen risklerden farklılık arz ederek kendilerine özgü özel riskler barındırmaktadır. Bu sebeple Müşteri’nin, kripto varlıkların hukuki, ekonomik ve vergisel bakımdan taşıdığı özellikleri anlamak, araştırmak ve bu varlıkların mevzuat karşısındaki durumunu bilerek hareket etmesi gerekmektedir.
13.1.4 Kripto varlıklar volatildir, piyasalarındaki fiyatlar arz ve talep doğrultusunda belirlenmektedir ve fiyatlar serbestçe oluşmaktadır. Ancak söz konusu fiyatların oluşumu her zaman rasyonel bir gerekçeye dayanmayabilir. Bazı kripto varlıkların irrasyonel fiyat hareketleri dolayısıyla Müşteriler beklenmedik zararlara uğrayabilecektir. Müşteriler’in Platform’da işlem gerçekleştirmeye karar vermeden önce ilgili riskleri tam olarak anlaması, bu riskleri almak için yeterli finansal kaynaklara ve finansal okur yazarlığa sahip olması gerekmektedir. Müşteriler’in kripto varlıklara ilişkin herhangi bir işlem gerçekleştirmeden önce kendi mali menfaatlerini göz önüne alması ve gerekmesi halinde uzmanlardan tavsiye alması önerilmektedir.
14.MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ
14.1 Şikayet ve İtiraz Yönetimi
14.1.1 Müşteriler’in çağrı merkezi, telefon, e-posta, internet sitesi, sosyal medya ve benzeri iletişim kanallarından ilettiği öneri ve şikayetlerinin incelenmesi, çözülmesi, kayıt altına alınması, analiz edilmesi ve sonuçlandırılmasına yönelik genel esasalar Müşteri Şikayet ve İtiraz Yönetimi Prosedürü’nde belirtilmektedir. Müşteriler’in şiklayetlerini yöneltebilecekleri kanallar ve ilgili birimlerin iletişim bilgileri Platform’un internet sitesi ve uygulamalarında yer almaktadır. Platform’un Müşteri şikayetlerini çözmeye yönelik herhangi bir sonuç taahhüdü bulunmamaktadır.
14.2 Şikayet Kayıtları
14.2.1 Faaliyet Esasları Tebliği uyarınca, Müşteri şikayetlerine ilişkin kayıtlar 10 (on) yıl süreyle saklanacaktır.
15.BİLDİRİMLER
15.1 Platform Tarafından Müşteri’ye Yapılacak Bildirimler
15.1.1 Kanuni zorunluluklar saklı kalmak kaydıyla, Platform işbu Sözleşme kapsamındaki her türlü bildirimi elektronik ortamda veya Müşteri’nin Platform hesabında kayıtlı elektronik posta adresine yapabilecektir. Platform, kendi inisiyatifinde olmak üzere, bildirimlerde Müşteri’nin bu Sözleşme kapsamında Platform’a bildirdiği ve hesabında kayıtlı iletişim bilgilerini kullanabilecektir. Müşteri iletişim bilgilerinin değiştiğini bildirmediği ve yeni iletişim bilgilerini teyit etmediği sürece Platform tarafından kayıtlı iletişim bilgilerine yapılacak bildirimler geçerli olacaktır. Platform, Müşteri’nin iletişim bilgilerinin doğruluğunu, güncelliğini ve bildirimlerin ulaşıp ulaşmadığını kontrol etmekle yükümlü değildir.
15.2 Müşteriler’e Gönderilecek Elektronik Bildirimlerin İçeriği ve Gönderilmesi
15.2.1 Platform, Müşteriler’e, Platform’un sunduğu hizmetler hususunda, kripto varlık alım satım, ilk satış ya da dağıtım, takas, transfer gibi işlemler için düzenlenen müşteri emirleri konusunda ve Mevzuat’ta belirtilen sair konularda elektronik ortamda bildirimler gönderecektir. Bu bildirimlerin içeriğine ve gönderilmesine yönelik genel esasalar Müşterilere Yapılacak Elektronik Bildirimlere İlişkin Esaslar Hakkında Prosedür’de belirtilmektedir.
15.3 Elektronik Bildirim Kayıtları
15.3.1 Faaliyet Esasları Tebliği uyarınca, Mevzuat kapsamında zorunlu olarak yapılan ya da Platform’un kendi inisiyatifiyle gerçekleştirdiği, Müşteriler’e kayıtlı elektronik posta adresi dahil sair yollarla yapılan elektronik bildirimlere ilişkin kayıtlar ve elektronik ortamda Müşteriler’in erişimine açılan bilgi ve belgeler ve bu verilerin yedekleri 10 (on) yıl süreyle saklanacaktır.
15.4 Müşteri’ye Sunulacak Belgeler
15.4.1 Faaliyet Esasları Tebliği uyarınca, Müşteri’nin işlem ortamında kripto varlık alımı, satımı ya da transferi şeklinde herhangi bir işlem gerçekleştirmesi halinde, ilgili işleme dair işlem sonuç formu, en geç işlemin gerçekleştiği günün sonuna kadar Platform’un internet sitesi veya uygulamalarında Müşteri’nin erişimine açılacaktır.
15.4.2 Aylık periyotlarla düzenlenen ve ilgili aylık dönemde Müşteri’nin gerçekleştirdiği tüm işlemlere ve Müşteri varlıklarına dair gerçekleşen akışlar hususunda bilgiler içeren hesap ekstresi; Faaliyet Esasları Tebliği uyarınca, aylık olarak düzenlenecek ve ilgili aylık dönemin bitiminden itibaren 5 (beş) iş günü içerisinde Platform’un internet sitesi veya uygulamalarında Müşteri’nin erişimine açılacaktır. Müşteri’nin talep etmesi halinde hesap ekstresi Müşteri’nin kayıtlı e-posta adresine gönderilebilecektir.
15.5 Müşteri Tarafından Platform’a Yapılacak Bildirimler
15.5.1 Müşteri, işbu Sözleşme kapsamındaki her türlü bildirimi yazılı olarak iadeli taahhütlü mektupla veya noter aracılığıyla Platform’un resmi adresine yapacaktır.
16.MÜŞTERİ’NİN BEYAN VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
16.1 Platform Hizmetlerini Kullanma Koşulları
16.1.1 Müşteri Platform’da sunulan hizmetleri yalnızca bu Sözleşme’de açıkça izin verilen amaçlar doğrultusunda ve şekilde ve Mevzuat ve MASAK düzenlemeleri başta olmak üzere yürürlükteki tüm kanunlara ve düzenlemelere uygun olarak kullanacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
16.1.2 Müşteri, Platform’u hukuka uygun olmayan herhangi bir faaliyet için veya bir suçun veya hukuka uygun olmayan eylemlerin işlenmesini sağlayacak veya kolaylaştıracak şekilde kullanmayacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
16.1.3 Müşteri, Platform’a ait fikri ve sınai mülkiyet haklarına herhangi bir tecavüzde bulunmayacağını, bunları ihlal etmeyeceğini ve kötüye kullanmayacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
16.1.4 Müşteri, Platform’u herhangi bir güvenlik veya kimlik doğrulama mekanizmasını devre dışı bırakacak, hackleyecek veya bunlara başka bir şekilde müdahale edecek veya herhangi bir Müşteri’nin, ağın, bilgisayarın veya iletişim sisteminin güvenliğini, bütünlüğünü veya kullanılabilirliğini ihlal edecek şekilde kullanmayacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
16.1.5 Müşteri, doğrudan veya dolaylı olarak, Platform’a, iş uygulamalarına müdahale etmeyi amaçlayan herhangi bir eylemde bulunmayacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
16.1.6 Müşteri, Platform’u, Platform hizmetlerine, ağlara zarar verebilecek, bunları devre dışı bırakabilecek, bunlara aşırı yük getirebilecek veya bunları bozabilecek veya diğer Müşteriler’in kullanımını engelleyecek herhangi bir şekilde kullanmayacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
16.1.7 Müşteri, Platform’u üçüncü kişilerin haklarını ihlal etmek için kullanmayacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
16.1.8 Müşteri, Platform’u hileli, yanlış veya yanıltıcı, piyasayı bozan veya manipüle edecek şekilde kullanmayacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
16.1.9 Müşteri, Platform hizmetlerinden başkalarını yararlandırmayacağını ve bu şekilde veya herhangi başka bir şekilde komisyon, ücret veya başka bir menfaat temin etmeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
16.1.10 Müşteri, başka bir kişinin kimliğiyle Platform’a yetkisiz erişim sağlamayacaktır. Müşteri, Platform’un işleyişini tehlikeye atacak eylemlerden kaçınmalıdır.
16.1.11 Müşteri, Platform’un günlük işleyişine ve operasyonlarına olumsuz müdahalelerde bulunamaz, dijital varlık işlemlerini kesintiye uğratamaz, diğer müşterilerin Platform kullanımına müdahale edemez.
16.1.12 Müşteri, Platform’un itibarını zedeleyecek davranışlardan kaçınmalıdır. Müşteri, yasa dışı kumar, dolandırıcılık, kara para aklama ve terörist faaliyetler dahil fakat bunlarla sınırlı olmamak üzere yasa dışı faaliyetleri destekleyemez, bu faaliyetlere aracılık edemez ve bu tür faaliyetlerde bulunamaz.
16.1.13 Müşteri, Platform’a sağladığı bilgilerin doğru, gerçek ve güncel olduğunu beyan ve taahhüt etmektedir.
16.2 Müşteri Yükümlülükleri
16.2.1 Platform’da üçüncü taraf internet sitelerine ve uygulamalara yönelik referanslar ve bağlantılar olabilir ve/veya Platform’u kullanırken üçüncü taraf internet siteleri, akıllı sözleşmeler, blok zinciri ağları, cüzdanlar ve uygulamalar tarafından sağlanan içerikleri görüntülenebilir. Platform’da sağlanan bilgilerin doğruluğu konusunda Müşteri araştırma yapmalıdır. Özellikle üçüncü tarafların paylaştığı bilgiler yanlış, yanılıtıcı ve eksik olabilir. Platform, üçüncü taraf içeriklerinden sorumlu değildir. Herhangi bir üçüncü taraf internet sitesinin, uygulamasının veya üçüncü taraf içeriğinin hüküm, şart ve koşullarını ve politikalarını okumak ve kabul etmek Müşteri’nin sorumluluğundadır.
16.2.2 Müşteri, kripto varlıklar ve blok zinciri teknolojisinden kaynaklanan riskleri anlayarak yatırım yapmalıdır. Kripto varlıkların volatil yapısı dikkate alınmalı ve ilgili risk bildirim formları yatırım yapılmadan önce incelenmelidir.
16.2.3 Platform, finansal tavsiye veya yatırım tavsiyesi sağlamamaktadır. Platform’da yer alan bilgiler yatırım tavsiyesi olarak değerlendirilmemelidir. Müşteri’nin, yatırım yapmadan önce ek araştırma yapması ve yetkili finansal danışmanlardan tavsiye alması gerekmektedir.
16.2.4 Her Müşteri’nin yalnızca bir hesaba sahip olmasına izin verilir.
16.2.5 Müşteri, güçlü şifreler oluşturmak ve hesap güvenliğini sağlamakla yükümlüdür.
16.3 Müşteri’nin Beyan ve Yükümlülüklerine Aykırı Davranmasının Sonuçları
16.3.1 Müşteri’nin, bu maddede sayılanlar başta olmak fakat bunlarla sınırlı olmamak üzere, işbu Sözleşme kapsamındaki beyan, taahhüt ve yükümlülüklerine veya Mevzuat’a aykırı davranması halinde ortaya çıkacak tüm zararlardan Müşteri sorumlu olacak ve Platform’un herhangi bir zarara uğraması halinde Platform’un her türlü zararını karşılayacaktır.
16.3.2 Müşteri’nin işbu Sözleşme kapsamındaki beyan, taahhüt ve yükümlülüklerine veya Mevzuat’a aykırı davranması halinde Platform Müşteri hesabını askıya alabilecek, işlemleri durdurabilecek ve işbu Sözleşme’yi sona erdirebilecektir.
16.4 İfa Sırası ve Def’iler
16.4.1 Bu Sözleşme’den doğan borçların ifasında öncelik sırası Müşteri’ye aittir. Aksi yöndeki uygulamalar Platform’un haklarına herhangi bir şekilde halel getirmeyecektir.
16.4.2 Müşteri, Platform ve Saklama Kuruluşu’nda saklanan tüm kripto varlıklarının ve Platform hesaplarında tutulan nakitlerinin bu Sözleşme kapsamındaki ve bu Sözleşme ile ilişkili doğmuş ve doğacak borç ve yükümlülüklerinin rehinli teminatını teşkil ettiğini kabul ve beyan etmektedir. Müşteri, Platform’un bu Sözleşme kapsamındaki ve bu Sözleşme ile ilişkili doğmuş ve doğacak alacakları için Platform ve Saklama Kuruluşu’nda saklanan tüm kripto varlıkları ve Platform hesaplarında tutulan nakitleri üzerinde Platform’un hapis, takas ve mahsup haklarını kullanabileceğini kabul ve beyan etmektedir.
17.KALDIRAÇLI İŞLEM YASAĞI
17.1 Platform nezdinde listelenmiş kripto varlıklar kaldıraçlı olarak alınıp satılamaz, türev araç sözleşmelerine ve kredili işlem düzenlemeleri uyarınca kredili alım, açığa satış ve ödünç işlemlerine konu edilemez.
18.FİKRİ VE SINAİ MÜLKİYET HAKKI
18.1 Platform, Platform’un kendisi ve Platform’un yayınladığı (açıkça üçüncü kişilere ait olduğu anlaşılanlar hariç) tüm içerikler üzerinde marka, telif ve ticari sırlar dahil olmak üzere tüm fikri ve sınai mülkiyet hakkına sahiptir. Bu içerikler; çalışmalar/ eserler, resimler, arşivler, bilgiler, materyaller, işaretler, görüntüler, bilgiler, veriler, yazılımlar, ses dosyaları, kaynak kodları, veritabanları, işlevsellik; web sitesi tasarımlarını, sesleri/ işitselliği, fotoğrafları ve grafikleri; ve ticari markalar, hizmet markaları, logolar, platform mimarisi, ekran düzenlemesi/ düzeni, tasarım, metin, grafikler, videolar, yazılım derlemesi, alan adları, arayüzler, kaynak kodları, algoritmalar ve yazılımlar (bundan böyle “İçerik” olarak anılacaktır) dahil fakat bunlarla sınırlı olmamak üzere her türlü unsuru içerir.
18.2 Platform’un veya diğer hak sahiplerinin yazılı onayı olmaksızın, hiç kimse Platform’un programını veya İçerik’ini kullanamaz, İçerik’te değişiklik veya yenilik yapamaz, İçerik’i kopyalayamaz, kamuya açık bir şekilde yayamaz, değiştiremez, tersine mühendislik faaliyetleirne konu edemez, dağıtamaz, serbest bırakamaz/yayımlayamaz veya kamuya açık hale getiremez.
18.3 Müşteri, Platform’u, Platform’a ait modüllere veya bunlara ilişkin yazılım unsurlarını kodları, Platform’da yer alan herhangi bir unsuru veya bunların bazı kısımlarını açık yazılı izin olmadan indiremez veya değiştiremez.
18.4 Müşteri, İçerik’i veya Platform’u herhangi bir hukuki işleme konu edemez, ticari amaçla kullanamaz ve alt lisans veremez.
18.5 Müşteri, ürün kataloglarını, açıklamalarını veya fiyatlarını ticari çıkarlar için toplayamaz.
18.6 Platform veya İçerik üzerinde türetilmiş çalışma yapılamaz.
18.7 Platform veya İçerik bilgi toplamak veya oluşturmak için veri robotları ve benzeri araçlar tarafından kullanılamaz.
18.8 Platform’un yazılı izni olmadan koleksiyonlar, derlemeler, veritabanları veya kişisel kayıtlar oluşturmak veya düzenlemek için sistematik olarak içerik elde etmek yasaktır.
18.9 Platform’daki İçerik ve materyaller, işbu Sözleşme tahtında açıkça izin verilmeyen herhangi bir amaç için kullanılamaz.
18.10 Müşteri, Platform’un veya bağlı iştiraklerinin yahut grup şirketlerinin adını, ünvanını veya ticari markasını herhangi bir surette kullanamaz.
18.11 Müşteri’nin Platform’a erişimi veya Platform’u kullanması, Platform tarafından Müşteri’ye herhangi bir fikri ve sınai mülkiyet hakkı sağlandığından bahisle yorumlanamaz.
18.12 Platform’a yetkisiz bağlantılar vermek ve Platform’da veya Platform’un herhangi bir bölümünde yer alan herhangi bir bilgiyi çerçevelemek, indekslemek veya düzenlemek yasaktır. Herhangi bir yetkisiz bağlantı, çerçeveleme, indeksleme veya düzenleme tespit edilirse, Platform yetkisiz bağlantıları, çerçeveleri veya düzenlemeleri derhal devre dışı bırakma veya bağlantının kaldırılmasını talep etme hakkını saklı tutar.
18.13 Platform hizmetleri ile etkileşime giren herhangi bir üçüncü taraf uygulaması geliştirmek veya hizmetleri uygulama programlama arayüzleri (API) aracılığıyla herhangi bir üçüncü taraf uygulamasına entegre etmek, bu tür bir lisans veya izin yazılı bir şekilde verilmedikçe yasaktır.
19.SÖZLEŞME’NİN SONA ERMESİ VE MÜCBİR SEBEP
19.1 Müşteri Hesabının Platform Tarafından Askıya Alınması veya Kapatılması
19.1.1 Platform, kendi inisiyatifinde olmak üzere, haklı nedenlerle, özellikle işlem güvenliği veya MASAK düzenlemelerine veya Mevzuat’a uyum bakımından bir gereklilik olan hallerde ve Müşteri’nin işbu Sözleşme hükümlerini ihlal etmesi halinde, Müşteri hesabını ve işlemlerini askıya alabilir veya bu Sözleşme’yi sona erdirerek Müşteri hesabını kapatabilir.
19.1.2 Taraflardan birisi tarafından işbu Sözleşme’nin sona erdirilmesine yönelik bir bildirim yapılması halinde, Platform tarafından Müşteri hesapları veya hesabından gerçekleştireceği işlemler feshin geçerli olacağı tarihten önce kısıtlanabilir, askıya alınabilir.
19.2 Platform Hizmetlerinin Sona Ermesi
19.2.1 Platform, sunduğu hizmetleri tamamen kendi inisiyatifinde olmak üzere kısmen veya tamamen sona erdirebilir. Bu durumda sona erdirilen hizmetler bakımından işbu Sözleşme sona erecektir.
19.3 Müşteri’nin Sözleşme’yi Sona Erdirme Hakkı
19.3.1 Müşteri Sözleşme’yi sona erdirme talebini Platform’a beş iş günü önceden yazılı olarak ileterek Sözleşme’yi sona erdirebilir. Müşteri’nin Sözleşme’yi sona erdirmesi Platform’un Müşteri’ye karşı sahip olduğu her türlü hak ve alacakları ortadan kaldırmaz.
19.4 Devir, Birleşme ve Külli Halefiyet Halleri
19.4.1 Sözleşme’ye taraf olan Müşteri’nin ya da müşterilerin, devir, birleşme, veraset gibi külli halefiyet hallerinde, müşterek hesaplara yeni hak sahiplerinin dâhil olması ya da mevcutlardan bazılarının ayrılması gibi nedenlerle değişmesi halinde sözleşmenin yenilenmesi zorunludur. Ancak değişen hak sahiplerinin sözleşme akdetmek istememesi halinde, külli halefiyeti ispat eden belgeler çerçevesinde hesap içerisindeki haklar külli haleflere devredilerek hesap kapatılır ve bu durum 3 (üç) iş günü içinde MKK’ya bildirilir. Bu bağlamda Müşteri ilgili durumları Platform’a bildirmekle yükümlüdür.
19.5 Sona Ermenin Sonuçları
19.5.1 Müşteri hesabının askıya alınması veya kapatılması, Platform hizmetlerinin sona ermesi veya Sözleşme’nin herhangi bir sebeple sona ermesi hallerinde, ve ayrıca belirli bir kripto varlığın artık Platform’ca listelenmemesi halinde, Platform, kendi inisiyatifinde olmak üzere, Müşteri varlıklarını nakde veya kripto varlıklara çevirebilir ve Müşteri’ye ait banka hesaplarına veya Müşteri’nin bildireceği adreslere, aksi yönde bir hukuki yükümlülüğü bulunmadığı ve hesabın askıya alınması, kapatılması veya Sözleşme’nin sona ermesine ilişkin koşullar Platform’un makul değerlendirmesi uyarınca aksini gerektirmediği takdirde, iade edebilir veya bu yönde bir talep iletilene kadar tutabilir. Aynı şekilde, üçüncü kişilere tecdi edebilir ve Ancak Müşteri tarafından iade için uygun banka hesabı veya adres bildirilmemesi halinde ortaya çıkacak her türlü zarardan Müşteri sorumlu olacaktır.
19.6 Mücbir Sebep
19.6.1 İşbu Sözleşme kapsamındaki mücbir sebep; doğal afetler, isyanlar/ayaklanmalar, salgın hastalıklar, savaşlar, grevler, internet servisi durmaları, telekomünikasyon arızaları, internet kesintileri, elektrik kesintileri, siber saldırılar, blok zincir ekosisteminde veya finansal piyasalarda infial yaratabilecek global gelişmeler ve şiddetli hava koşulları gibi durumlar dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere ilgili tarafın makul kontrolü dışında gerçekleşen olaylar anlamına gelmektedir.
19.6.2 Mücbir sebep süresince, Platform’un yükümlülükleri buna uygun olarak askıya alınacaktır.
19.6.3 Platform, mücbir sebep olayları nedeniyle işbu Sözleşme’den kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirmemesi veya geciktirmesi nedeniyle oluşan kayıplar veya zararlar için sorumlu tutulamaz.
19.7 Piyasayı Etkileyen Önemli Olaylar
19.7.1 Müşteri, Platform üzerinden kripto varlık piyasasında işlem yapmayı amaçlamaktadır. Kripto varlık piyasası global ve yerel olaylardan büyük ölçüde etkilenmektedir. Bu olaylar mücbir sebep teşkil edecek boyutta olmasa dahi piyasa üzerinde öngörülemez etkiler yaratabilecek ve ciddi zararlara neden olabilecektir. Piyasayı etkileyen önemli olayların ortaya çıkması halinde Platform işlemlerin durdurulması dahil uygun göreceği her türlü tedbiri alabilecektir.
20.SÖZLEŞME VE DEĞİŞİKLİKLER
20.1 Sözleşme’ye Erişim
20.1.1 Müşteri elektronik bir biçimde onaylanan ve akdedilen Sözleşme’ye https://www.kucoin.tr/ adresi üzerinden elektronik ortamda erişebilecek ve Sözleşme’yi görüntüleyebilecektir.
20.2 Sözleşme’nin Değiştirilmesi
20.2.1 Elektronik ortamda akdedilen işbu Sözleşme’nin değiştirilmek ve revize edilmek istenmesi halinde; değiştirilmiş Sözleşme, Müşteri Erişim Bilgileri girilmesi sonucunda erişilen Platform’un internet sitesinde, Müşteriler’in onayına sunulacaktır. İlgili değişikliklerin okunup anlaşıldığına dair onayın ilgili Müşteri tarafından elektronik ortamda verilmesi halinde, değiştirilmiş Sözleşme yürürlüğe girecektir. Müşteri, Sözleşme’nin elektronik ortamda Platform tarafından değiştirilmesine onay vermektedir. Müşteri’nin Sözleşme’nin değişen halini kabul etmemesi halinde Platform hizmetlerini kullanmayı bırakması gerekecektir ve Platform işbu Sözleşme’yi sona erdirebilecektir.
20.3 Platform Politika ve Prosedürlerinde Gerçekleştirilen Değişiklikler
20.3.1 Müşteri, Sözleşme kapsamında referans verilenler dahil fakat bunlarla sınırlı olmamak üzere, Platform tarafından internet sitesinde yayımlanan veya Müşteriler’e sunulan politika ve prosedürler ile bunlarda yapılabilecek değişiklikleri ve Platform tarafından yapılan ilgili duyuruları takip etmekle yükümlüdür.
21.DELİL ŞARTI
21.1 Müşteri, işbu Sözleşme’den doğabilecek ihtilaflarda Platform veri tabanlarında, sunucularında tutulan elektronik ve sistem kayıtların, Platfrom ticari kayıtlarının, defter kayıtlarının, mikrofilm, mikrofiş ve bilgisayar kayıtlarının muteber, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini; işbu maddenin delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
21.2 İşbu delil sözleşmesi kapsamında Müşteri’nin ispat gücünü herhangi bir şekilde ortadan kaldırmamak amacıyla Müşteri’nin Platform’a karşı başlatabileceği herhangi bir adli süreçte Platform kayıtlarında tutulan delillere erişim hakkı saklıdır.
22.FERAGAT VE HAKLARIN KULLANIMI
22.1 Platform tarafından işbu Sözleşme’den doğan herhangi bir hak veya imtiyazın kullanılmaması veya kullanılmasının gecikmesi Platfrom’un söz konusu hak veya imtiyazdan feragat ettiği şeklinde yorumlanamaz.
22.2 Müşteri’nin Platfrom nezdinde sürdürdüğü faaliyetlerden kaynaklanan Müşteri’ye ait her türlü hak ve alacak ile bunlara ilişkin her türlü getiriyi kapsayacak şekilde bütün yan haklar Müşteri’nin platform nezdinde gerçekleştirdiği en son işlem tarihinden itibaren on yıl içinde talep ve tahsil edilmediği halde söz konusu haklar zamanaşıma uğrar. Bu itibarla, Platform’un söz konu haklara ilişkin iade yükümlülüğü eksik borç niteliğini alır.
22.3 Müşteri’nin Platform veya Saklama Kuruluşları nezdinde saklanan varlıklarıyla ilgili başkaca bir blok zincir projesi, geliştiricileri dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla herhangi bir kişi, kurum veya protokol tarafından herhangi bir bedelsiz hak kazandırımının gerçekleştirilmesi durumunda bu kapsamda gerçekleştirilecek kazandırmalardan yararlanma hak ve yetkisi tek başına Platform’a ait olacaktır. Platform bu bağlamda Saklama Kuruluşlarıyla da arasındaki sözleşmede bu hükme işlerlik kazandıracak hükümlere yer vermek noktasında Müşteri tarafından yetkilendirilmiştir.
23.BÖLÜNEBİLİRLİK
23.1 İşbu Sözleşme’nin herhangi bir hükmünün geçersiz veya uygulanamaz hale gelmesi durumunda, işbu Sözleşme’nin geri kalan hükümleri bu durumdan etkilenmeyecek ve yürürlükte kalan her bir hüküm en geniş kapsamıyla geçerli ve uygulanabilir olacaktır. Kısmi geçersizlik durumunda, Taraflar geçersiz veya uygulanmaz hükmün yerini Taraflar’ın işbu Sözleşme kapsamında korunması arzu edilen menfaatlerinin korunmasına en iyi şekilde imkân verecek geçerli ve uygulanabilir bir hüküm ile değiştirmeyi kabul etmektedirler.
24.TEMLİK YASAĞI
24.1 Müşteri işbu Sözleşme’yi ve bu Sözleşme ile ilgili veya bu Sözleşme’den doğan hiçbir hak ve yükümlülüklerini Platform’un yazılı iznini almadan üçüncü bir şahsa kısmen veya tamamen devredemez.
24.2 Platform, işbu Sözleşme’yi ve bu Sözleşme ile ilgili veya bu Sözleşme’den herhangi bir hak veya yükümlülüğünü Müşteri’den işbu madde bağlamında alınan rızadan başkaca bir rıza almasına gerek olmaksızın üçüncü bir şahsa kısmen veya tamamen devredebilir.
25.PLATFORM’UN SORUMLULUĞU
25.1 Platform, Mevzuat kapsamında aksi belirtilmediği sürece, hiçbir durumda özel, dolaylı, yansıma, cezai nitelikte zararlardan, kar kaybından, veri kayıplarından ve manevi zararlardan sorumlu olmayacaktır. Platform’un, işbu Sözleşme kapsamında, yalnıza kendisine kusur atfedilebilen hallerde sorumluluğu olacaktır.
25.2 Platform, Mevzuat kapsamında aksi belirtilmediği sürece, Saklama Kuruluşları ve her türlü diğer üçüncü kişilerin eylemlerinden, kusurlarından ve içeriklerinden ve kusuru olmaksızın üçüncü kişilerin sebep olduğu veya uğradığı zararlardan sorumlu olmayacaktır.
25.3 Platform üzerinden kripto varlıklara yönelik finansal analiz ve genel tavsiyeler sunulması veya blog içerikleri yayımlanması halinde, Müşteriler bu bilgileri dikkate alıp almamak konusunda tamamen serbesttir. Mevzuat kapsamında izin verildiği ölçüde, Platform bu bilgilere dayanarak yapılan işlemler sonucunda ortaya çıkan zararlardan sorumlu olmayacaktır.
26.TİCARİ ELEKTRONİK İLETİLER
26.1 Platform, Mevzuat’a uygun olarak Müşteriler’e ticari elektronik iletiler gönderebilecektir.
27.UYGULANACAK HUKUK VE UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
27.1 Uygulanacak Hukuk
27.1.1 İşbu Sözleşme kanunlar ihtilafı kuralları hariç olmak üzere Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına tabi olacak ve Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre yorumlanacaktır.
27.2 Uyuşmazlıkların Çözümü
27.2.1 Bu Sözleşmeden kaynaklanan veya bu Sözleşmeyle ilişkili olan tüm uyuşmazlıklar; İstanbul Tahkim Merkezi (ISTAC) Seri Tahkim Kuralları uyarınca nihai olarak tahkim yoluyla ISTAC nezdinde çözümlenecektir. Tahkim dili Türkçe olacaktır. Tahkim yeri İstanbul/Türkiye’dir. Uyuşmazlığın esasına Türk hukuku uygulanacaktır.
27.2.2 Uyuşmazlık, ISTAC divanı tarafından atanacak tek hakem tarafından çözümlenecektir.
EKLER:
Ek-1: Genel Risk Bildirim Formu
Ek-2: Ücret ve Komisyonlar ile İşlem Limitleri
Ek-3: Emir Gerçekleştirme Politikası