ÇIKAR ÇATIŞMASI POLİTİKASI

Son güncelleme: 2025/08/14

KUCOIN TR KRİPTO VARLIK ALIM SATIM PLATFORMU ANONİM ŞİRKETİ

ÇIKAR ÇATIŞMASI POLİTİKASI

 

 

1.AMAÇ VE KAPSAM

 

İşbu Çıkar Çatışması Politikası (“Politika”), Kripto Varlık Hizmet Sağlayıcıların Kuruluşu ve Faaliyeti

Esasları Hakkında Tebliğ III-35/B.1 (“Faaliyet Esasları Tebliğ”) m.11 ve m.12 muhafaza edilmiştir.

Kucoin Tr Kripto Varlık Alım Satım Platformu Anonim Şirketi (“Şirket”), ortakları,

parayla ve doğrudan iletişimde bulunan kişiler ile müşteriler arasında veya bir müşteri ile başka

bir müşteri arasında çıkarılabilir çıkar çatışmaları halinde sürecin nasıl devam etmesi ve çıkar

çatışmasının önlenmesi için alınan tedbirleri içermektedir. Politika ayrıca, çıkar çatışması olan hallerin

parçaların ve bu hallerin açıklanmasının ne kadarının açıklandığı açıklamalar yer almaktadır.

 

Politika, Yönetim Kurulu’nun onayı ile yürürlüğe girer.

 

 

2.ÇIKAR ÇATIŞMASININ TANIMI VE ÇIKAR ÇATIŞMASINI DOĞURABİLECEK

DURUMLAR

 

2.1. Tanım: Çıkar çatışması, Şirket’in veya Şirket yöneticilerinin ya da çalışanlarının menfaatleri ile

menfaatlerinin menfaatlerinin ihlalleri hallerde veya iki menfaatlerinin menfaatlerinin ihlalleri hallerde

ortaya çıkar.

 

2.1. Çıkar Çatışması Doğurabilecek Durumlar: Şirket aşağıdaki halleri çıkar çatışması olarak kabul

eder ve gerekli tedbirleri alır:

 

Şirketin satın alınması ve kişiler ile müşteriler arasında çıkar çatışması mümkün

haller: Bu hallerde yönetici ve çalışanları Şirket’e durumu bildirmekle ve açıklamakla

yükümlüdür.

 

Şirket’in müşteri aleyhine mali kazanç elde edebileceği veya mali kayıptan

kurtulabileceği haller: Bu kapsamda özellikle müşteri emirlerinin Şirket tarafından

Karşı taraf sıfatıyla yerine getirilmesi hallerde, miktarı zararın arttırılmasın Şirket'in kar

elde etmesiyle sonuçlanabileceği müşteriye bildirilecektir;

 

Müşterinin bir çıkarı olmadığı halde sunulan hizmet ve faaliyetten çıkar

elde edilebilecek durumlar ve çıkar elde edebilecek kişiler: Müşteriye fayda

sağlanmamasına rağmen, Şirket’e veya üçüncü kişilere bir menfaat sağlanan durumlarda

müşteri aleyhine hiçbir sonuç doğmaması sağlanır.

 

Müşteriye sunulan hizmet ve faaliyet nedeniyle müşteri dışındaki bir kişi, kurum

veya uygulamadan standart ücret ve komisyon dışında mali kazanç elde edecekleri

durumlar: Bu kapsamda özellikle piyasa yapıcı, likidite sağlayıcı veya üçüncü taraf

platformların elde edecekleri mali kazançların müşterinin menfaatleri ile çelişmemesi

amacıyla tedbirler alınır.

 

Bir müşteri ya da müşteri grubu, diğer bir müşteri veya müşteri grubu tercihi

Sonuç olarak çıkarılabilecek halleR: Bu gibi durumlarda, Şirket’in

platformunun tüm müşterilerine eşit bir şekilde yaklaşılmasına dair uygun görülen

yaşta; Şirketin üst yönetimi tarafından alınır ve özellikle, müşteri emirlerinin yerine

taşınması gibi, gerek görülmesise, Şirket'in üst yönetimi tarafından bu halleri

engelleyecek uygun politikalar ve prosedürler oluşturulabilir.

 

Listelenecek kripto paraların Şirkete veya iştiraklerine ait dağıtık defter ağı

kullanılmasının zorunlu olduğu ve Şirket’in kazanç elde edecekleri durumlar: Şirket

bu hallerde gerekli aydınlatma yükümlülüğünü yerine getirir.

 

 

3.ÇIKAR ÇATIŞMASININ ÖNLENMESİ İÇİN ALINAN TEDBİRLER

 

3.1. Erişebilirlik Kısıtlamaları: Özellikle finansal açıdan önem arz eden bilgilere personellerin dahi

erişimi önemli ölçüde kısıtlanabilir. Bu kapsamda, iç bilgilere erişim konusunda çok aşamalı onay

süreci uygulanabilir.

3.2. Emir Gerçekleştirme Politikası'nın Uygulanması: Müşterilerin emirleri fiyat, maliyet, hız,

gerçekleşme olasılığı, takas, büyüklük, saklama ve benzeri önemli hususların göz önüne getirilmesi emir

uygulama politikası ve işlemin esasları çerçevesinde müşteri için mümkün olan en iyi sonuç

verecek şekilde yerine getirilir. Emirlerin gerçekleştirilmesinde müşteriler arasında ayrım

yapılmaz. Bu kapsamda Şirket’in veya iştiraklerinin taraf olduğu işlemlerde, Şirket kendisine

veya iştiraklerine imtiyaz tanımaz.

3.3. Çalışan ve Yöneticilerin Açıklama Yükümlülükleri: Şirket çalışan ve yöneticileri, kendilerinin

ve yakınlarının ilişkilerinin diğer insanlarla çıkar çatışması oluşturulacağı hallerde

Şirket’e bildirim yapmak zorundadır. Bu hallerde Şirket, çalışan veya yöneticiden ilgili işlemi

gerçekleştirmemesini talep edebilir.

3.4. Denetim: Çıkar çatışmasının uygulanıp uygulanmadığı çıkar çatışması birimi tarafından

denetlenir. Çıkar çatışmasına aykırı hareket edilen hallerde yetkili birim uygun yaptırımları

uygular.

3.5. Çalışanların ve Yöneticilerin Çıkar Çatışması İhtimali Doğurabilecek İşlemlerden Kaçınma

Yükümlülüğü: Çalışanlar ve yöneticiler çıkar çatışması ihtimali doğurabilecek işlemlerden

kaçınmalıdır. Bu kapsamda, çalışanların yüksek tutarda hediyeler alması, yatırımcılar veya

insanlarla Yahudit diğer platformlar ile çıkar çatışması doğurabilecek nitelikte maddi ilişki sistemi

etmesi yasaktır.

3.6. Yetkili Birimlerin Oluşturulması: Şirket çıkar çatışmasının denetiminden ve işbu Politika’nın

bölümlerden sorumlu birimler düzenli olarak denetler ve yetkili birimlerin etkili bir şekilde

Politika’yı uygulayıp uygulamadığını kontrol eder.

3.7. Bilgi Akışı: Şirket, parçası olduğu şirketler grubuna çıkar çatışması doğurabilecek bilgi akışını

kısıtlar.

3.8. Yönlendirici Paylaşımlar: Kripto varlık alım satımına ilişkin olarak yapılacak yönlendirici

nitelikteki paylaşımlarda -bu paylaşımlar genel nitelikte tavsiye olsa dahi- bu Politika'ya uyulur

ve müşteri çıkarları gözetilir.

 

 

4.ÇIKAR ÇATIŞMASININ YÖNETİLMESİ VE AÇIKLANMASI

4.1. Çıkarma çatışması doğuran olaylar yetkili birim tarafından biriktirilir ve

sonuç doğurmayacak şekilde çözümlenir.

4.2. Yetkili birim, çıkar çatışmasının tespiti için gerekli tedbirleri alır. Bu kapsamda, çalışan ve

yöneticilere çıkar çatışması olan halleri bildirme yükümlülükleri olduğu hatırlatılır.

4.3. Çıkar çatışması olan haller, müşterilere açıklanır. Bu hallerin müşterileri zarara uğratmasını

önleyecek tedbirler alınır.

4.4. Çıkarma ilişkileri aykırı hareket edenlere para cezası, ayrılmaktan geçici uzaklaştırma, iş aklının sona ermesi

ermesi gibi yaptırımlar uygulanabilir.

4.5. İç denetçi, bu Politika kapsamında yetkilendirilen birimi denetler.

 

 

5.POLİTİKA’NIN GÜNCELLENMESİ

5.1. Bu Politika'nın etkinliği düzenli olarak kontrol edilir ve gerekli olması halinde Politika'yı etkin kılar

hale getirecek güncellemeler yapılır.