Yasal Belgeler

Nakit Transfer Prosedürü

Son güncelleme: 15.10.2025

KUTURK KRİPTO VARLIK ALIM SATIM PLATFORMU ANONİM ŞİRKETİ

MÜŞTERİDEN GELEN VE MÜŞTERİYE YAPILAN PARA TRANSFERİ İŞLEMLERİ HAKKINDA PROSEDÜR

  1. AMAÇ VE KAPSAM

İşbu Müşterilere Gönderilmesi Müşteriden Gelen ve Müşteriye Yapılan Para Transferi İşlemleri Hakkında Prosedür (“Prosedür”), Kripto Varlık Hizmet Sağlayıcıların Kuruluş ve Faaliyet Esasları Hakkında Tebliğ III-35/B.1 (“Faaliyet Esasları Tebliğ”) m.46/1 (b) uyarınca hazırlanmıştır. İşbu Prosedür ile müşterilerimizden Kuturk Kripto Varlık Alım Satım Platformu Anonim Şirketi’ne (“Şirket”) gelen ve Şirket tarafından müşterilere yapılan para transferi işlemlerinin nasıl gerçekleştiği açıklanacaktır.

  1. MÜŞTERİDEN GELEN PARA

    1. İtibari Para (Fiat) Yatırma

Müşterilerimiz, itibari para yatırma işlemlerini anlaşmalı olduğumuz bankalar aracılığıyla gerçekleştirebilirler.  Müşteri, mevcut durumda yalnızca Türk Lirası yatırabilir, daha sonraki dönemlerde diğer itibari paralar mevzuat izin verdiği ölçüde yatırılabilir.

Müşteri platforma akit yatırmak için müşteri kimlik tespiti sürecini tamamlamalıdır. Müşteri, platform tarafından bankalar nezdinde müşteri yatırımları için özel olarak açılan hesaba para transfer ettiğinde, ilgili tutar müşteri hesabına tanımlanır. Nakit yatırma işleminin tamamlanmasının ardından, tanımlama işlemi derhal gerçekleştirilir. 

Müşterilere ait nakit ve kripto varlıklar, ilgili düzenlemeler kapsamında kripto varlık hizmet sağlayıcının mal varlığından ayrı olarak tutulmakta ve izlenmektedir.

    1. Şirket Banka Hesapları

Şirket’imizin mevcut banka hesap bilgileri şu şekildedir:

TR380001000628978180925005

Yukarıda yer alan veya internet sitemiz ya da uygulamamızda yer alan banka hesapları dışındaki hesaplara para yatırılmaması gerekmektedir.

Müşteri nakit varlıkları, müşterilerin varlıklarına özgülenen havuz hesaplarda güvenli şekilde saklanmaktadır.

    1. Vekaleten Hesap Açma Yasağı

Müşteriler, kendileri adına hesap açmak zorundadır. Bu kapsamda, yakın akrabalar dahil olmak üzere vekaleten başkası adına hesap açılamaz. Müşteri kimlik tespiti sürecinde her bir müşteri kendi adına hesap açmalı ve hesaba yatırdığı nakdi kendi adına yatırmalıdır. Başkası adına hesap açtığı tespit edilen müşterilerimiz bakımından hesabın kapatılması dahil olmak üzere çeşitli tedbirler uygulanabilir. Müşteri kimlik tespiti süreçlerinde de müşterilerin bizzat katılması ve süreci tamamlaması zorunludur.

    1. Müşteri Nakitlerinin Değerlendirilmesi

Müşterilerin nakit varlıkları, müşteri tarafından alınan onay kapsamında nemalandırılabilir. Bu kapsamda, onay veren müşterilerin nakit varlıklarının vade süresince kullanılması engellenebilir. Müşterilerimizin, platformun bu konudaki açıklamalarını okuması ve kapsamda hareket etmesi gerekmektedir.

    1. Kimlik Tespiti Yükümlülüğüne Aykırılık Halinde Yatırılan Müşteri Nakitlerinin İadesi

Kimlik tespiti sürecini tamamlamamasına rağmen, platforma nakit yatıran müşteriler kimlik tespiti işlemini tamamlayana kadar hiçbir işlem tesis edemez. Bu kişiler uygun sürede kimlik tespiti sürecini tamamlamazsa, yatırdıkları para iade edilir.

    1. Şüpheli İşlemler

Şüpheli işlem yapıldığının tespit edilmesi müşteri profiline ve geçmiş işlem düzeninin incelenmesine dayalı olarak ek bilgiler veya destekleyici belgelerin talep edilmesi mümkündür. Bu kapsamda, şirket paranın kaynağına ilişkin sorular sorabilir, ek tedbirler alabilir veya işlemi gerçekleştirmeyebilir.

  1. MÜŞTERİYE YAPILAN TRANSFER

    1. İtibari Para Çekimi

Müşteri, belirlenen alt limitler saklı kalmak kaydıyla, her zaman nakit parasını çekme talebinde bulunabilir. Bu talep, bankanın işleme onay verme süresine göre değişmekle birlikte, şirket tarafından en kısa sürede işleme alınır. Müşteri varlıklarının toplam değerini, aktarılan tutarları, varlık satın alma veya satma sonucu oluşan hesap hareketlerini internet sitesinden veya mobil uygulamadan takip edebilir.  Çekme işlemleri, daha önce Şirket’e başarılı bir şekilde para yatırmış olduğunuz banka hesaplarına yapılabilir.

    1. Banka Uygulamaları

Nakit para çekimi, banka sebebiyle gecikebilir, bu gecikmeden Şirket sorumlu tutulamaz. Bu kapsamda, FAST kapsamı üzerindeki limitler, banka mesai saatleri beklenmek suretiyle gerçekleştirilebilir.

  1. BANKA KOMİSYON ÜCRETLERİ

Müşteri nakit yatırma ve çekme işlemlerinde bankalar farklı komisyon oranları uygulayabilmektedir. Bu komisyonların ödenmesinden müşteri sorumludur.

  1. RİSKLİ FAALİYETLER İLE ADLİ VE İDARİ TALEPLER

Adli veya idari bir makamdan gelen talep üzerine veya mevzuatın gerektirdiği hallerde müşteri hesabına bloke konulabilir. Bu durumlarda müşteri bakiyesi üzerinde işlem tesis edemez. Hesaba konulan blokenin ilgili mevzuata uygun şekilde kalkması halinde müşteri pürüzsüz şekilde nakit yatırma ve çekme işlemlerini gerçekleştirebilir.