Kripto Yatırma/Çekme

Kripto Yatırmada ve Çekmede Seyahat Kuralı Uygulaması

Son güncelleme: 09.12.2025

VASP düzenlemelerine uygun olarak, 24 Şubat 2025 tarihinden itibaren KuCoin TR platformunda yapılan yatırma ve çekme işlemleri için Seyahat Kuralı zorunlu hale gelecektir. 

Seyahat Kuralı, FATF düzenlemeleri çerçevesinde belirlenmiş olup, finansal işlemlerin izlenebilirliğini artırmayı amaçlamaktadır. Bu düzenleme, işlemi başlatan taraf ve alıcı hakkında belirli bilgilerin finansal aracılar ağı üzerinden iletilmesini sağlayarak daha iyi bir denetim ve şeffaflık sunar. Detaylar için bkz: Seyahat Kuralı Nedir

 

İçerik

1. Uygulama Detayları

2. Yatırma İşleminde Uygulama

3. Çekme İşleminde Uygulama

 

1. Uygulama Detayları

Tüm İşlemler: Her işlem Seyahat Kuralı standartlarına uygun olarak gerçekleştirilecektir.
Bilgilerin Doğruluğu: İşlem detayları eksik veya yanlış ise, işlem gerçekleştirilmeyecektir; işlem ya reddedilecek ya da iade edilecektir.

 

2. Yatırma İşleminde Uygulama

Tüm kullanıcıların, Seyahat Kuralı standartlarına uygun olarak her bir yatırma işlemi için ek bilgi sağlaması gerekmektedir. 

Seyahat Kuralı tarafından kontrol edilen yatırma işlemleriniz için üç durum olabilir: 


2.1 Seyahat Kuralı tarafından onaylandıysa: 

Gönderen platform işleminizi tamamladıktan sonra, yatırma işleminizi "Yatırma Geçmişi" sayfasında bulabilirsiniz. Yaptığınız yatırma işlemini bulun ve İnceleme'ye tıklayarak Seyahat Kuralı tarafından gereken bilgileri "Ek Bilgi Gerekliliği" sayfasında doldurun ve ardından Gönder'e tıklayın. 

Daha sonra, fonlarınız hemen kişisel KuCoin TR hesabınıza aktarılacaktır.

2.2 Manuel inceleme bekleniyorsa: 

Normalde, bir yatırma işlemi blok zinciri üzerinde 30 dakika ila 2 saat içinde tamamlanır. Eğer 2 saat sonra "Yatırma Geçmişi" sayfasında herhangi bir yatırma işlemi bulamazsanız, yatırma işleminiz manuel incelemede olabilir; lütfen müşteri desteğimizle iletişime geçiniz.

 

2.3 Seyahat Kuralı tarafından reddedildiyse: 

Eğer yatırma işleminizin durumu "Dondurulmuş" olarak görünüyorsa, bu Seyahat Kuralı'nın işleminizi reddettiği anlamına gelir. Ne yazık ki, yatırma işleminiz KuCoin TR hesabınıza aktarılmayacaktır. Bu durumda, lütfen müşteri hizmetleri destek ekibimizle iletişime geçiniz.

  

3. Çekme İşleminde Uygulama

Tüm kullanıcıların, çekme işlemleri sırasında Seyahat Kuralı standartlarına uygun olarak ek bilgi sağlaması gerekmektedir. 

Seyahat Kuralı tarafından kontrol edilen çekme işlemleriniz için üç durum olabilir: 

 

3.1 Seyahat Kuralı tarafından onaylandıysa

Tüm çekme detaylarını doldurduktan sonra, güvenlik doğrulamasını tamamlayarak Gönder'e tıklayın. Daha sonra, Seyahat Kuralı tarafından gereken bilgileri "Ek Bilgi Gerekliliği" sayfasında doldurup yeniden Gönder'e tıklayın. Çekme talebiniz işleme alınacaktır. 

Seyahat Kuralı tarafından onaylandıktan sonra, çekme işleminiz hemen gönderilecektir.

  

3.2 İşleme Alındı Durumunda

Eğer "Çekme Geçmişi" sayfasında çekme işleminizin durumu "İşleme Alındı/Gönderildi" olarak 30 dakikadan fazla görünüyorsa, lütfen daha fazla yardım için müşteri desteğimizle iletişime geçiniz.

TR-withdrawal 9.png

   

3.3 Seyahat Kuralı tarafından reddedildiyse

Eğer çekme işleminizin otomatik olarak başarısız olduğunu görürseniz ve kontrol ettiğinizde başarısızlık nedeni "Seyahat Kuralı doğrulamanızın süresi doldu. Lütfen çekme işlemini yeniden başlatın."  olarak belirtiliyorsa, bu Seyahat Kuralı'nın işleminizi reddettiği anlamına gelir. Ne yazık ki, çekme işleminiz gönderilemeyecektir. 

Bilgilerinizi yeniden kontrol ederek işlemi tekrar denemenizi öneririz. 

 

Önemli Not: 

25.02.2025 tarihinde yürürlüğe giren MASAK mevzuatı (Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörizmin Finansmanının Önlenmesine İlişkin Tedbirler Yönetmeliği - Madde 24/A) uyarınca, Kripto Varlık Alım Satım Platformları üzerinden yapılan kripto transferlerinde gönderici/alıcı bilgisinin alınması yasal bir zorunluluk haline gelmiş ve bu bağlamda bazı işlemlerin manuel olarak kontrol edilmesi zorunlu hale gelmiştir. Yatırma ve çekme işlemlerinizin işleme alınması 24 saate kadar sürebilir. Anlayışınız ve sabrınız için teşekkür ederiz.

 

 

Umarız bu makale size yardımcı olmuştur. Başka sorularınız varsa, lütfen müşteri destek ekibimize çevrimiçi sohbet veya bir talep gönderme yoluyla ulaşınız.